کد خبر: 316571
۰
۰
نسخه چاپی

مجمع مدرسین: مسلمانان در برابر معامله قرن سکوت نکنند

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از کانال تلگرامی مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، این مجمع در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، ضمن گرامیداشت روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ طرح معامله قرن و قصد دولت غاصب برای الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی‌های جدید را برنامه‌ای خطرناک برشمرد که منطقه را دچار بحران می‌کند.

بیانیه افزوده است: مسلمانان بنا برخواست بشردوستانه و بر طبق سخن پیامبر اسلام(ص)، اهتمام به امور مسلمین را از ضروریات زندگی انسانی و اسلامی خود می‌دانند.

در این بیانیه ذکر شده است: سیاست خارجی ایران نیز، بنابر اصل سوم قانون اساسی و بر اساس معیارهای اسلام و تعهد برادرانه نسبت به همه مسلمانان و حمایت بی‌دریغ از مستضعفان جهان تنظیم می‌شود.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم اضافه کرده است: علاوه بر این، حضرت امام خمینی (ره) ۳۸ سال پیش، از عموم مسلمانان جهان دعوت کرد؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند؛ روز قدس روز حمایت از مردم فلسطین و اعتراض به غصب قبله اول مسلمانان است.

این بیانیه حاکی است: طرح معامله قرن و قصد دولت غاصب برای الحاق کرانه باختری و شهرک‌سازی‌های جدید، برنامه خطرناکی است که منطقه را دچار بحران خواهد کرد؛ به همین دلیل لازم است مسلمانان و دولت های اسلامی نسبت به این توطئه خطرناک خاموش ننشینند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم ضمن گرامیداشت روز قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، این توطئه خطرناک را محکوم می کند.

امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کرد و از همه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی خواست که علیه رژیم صهیونیستی متحد شوند./

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید