کد خبر: 316589
۰
۰
نسخه چاپی

همسران جانبازان اسوه استقامت و ایستادگی هستند

به گزارش قم پرس حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر جمعه در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، آیات جز ۲۸ را مورد بررسی قرار داد و افزود: یکی از موضوعات مهم که در این آیات مورد توجه قرار گرفته، نقش بانوان در پیروزی‌های مقاومت و جایگاه آنها به عنوان اسوه و الگو در مقاومت بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند در سوره تحریم نام چهار زن را ذکر کرده است که ۲ نفر از زنان اسوه مؤمنان و ۲ زن دیگر مایه عبرت هستند، افزود: ابتدای سوره نام دو تن از همسران پیامبران ذکر شده است که به پیامبر خدا خیانت و اسرار آنها را نیز فاش کردند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام بیان کرد: آسیه همسر فرعون یکی از زنانی است که در این سوره معرفی شده است که ایشان به پیامبر خدا ایمان آورد و زمانی که فرعون متوجه ایمانش شد از ایشان خواست که از ایمان دست بردارد اما آسیه قبول نکرد و خداوند نیز ایشان را شکنجه کرد و به شهادت رساند.

وی گفت: در شرایطی که فرعون آسیه را شکنجه می‌کرد دست از پرستش خداوند بر نداشت و به خداوند اعلام می‌کند که خدایا زینت و زیور این زندگی اشرافی آسیه را به خود مشغول نمی‌کند و خدایا من در زندگی دل به تو بسته‌ام و شکنجه‌های ظالمانه فرعون موجب نمی‌شود که دست از ایمان خود بکشم.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی اظهار داشت: زیبایی‌ها و سختی‌های دنیا مانع ایمان زنان مؤمن به خداوند متعال نمی‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از زنانی که در سوره تحریم به عنوان اسوه و الگو نام برده شده، حضرت مریم (س) است که این بانوی پاکدامن به پروردگار ایمان آورد و ایشان نیز الگویی برای مردان و زنان مؤمن است که در برابر جاذبه‌های زندگی دنیوی مقاومت می‌کند.

استاد تفسیر قرآن کریم ابراز کرد: زنان قهرمان ایران اسلامی ۶ هزار و ۴۲۸ شهیده را در طول دفاع مقدس تقدیم انقلاب کردند، پنج هزار و ۷۰۰ زن به مقام جانبازی رسیدند و همسران شهدا ۶۱ هزار و ۵۲ نفر هستند.

وی گفت: همسران جانبازان به عنوان اسوه استقامت و ایستادگی و در کنار جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی مجسمه صبر را به نمایش گذاشتند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید