کد خبر: 316651
۰
۰
نسخه چاپی

رویکرد موسسه های قرآنی قم فعالیت دربستر فضای مجازی است

سید مرتضی میرعرب رضی روز شنبه افزود: از اسفندماه سال گذشته با شیوع کرونا، تمام فعالیت آموزشی و فرهنگی موسسه های قرآنی قم به منظور رعایت پرتوکل های بهداشتی، تعطیل و برگزاری هر گونه کلاس حضوری ممنوع شد.

وی ادامه داد: گرایش موسسه‌های قرآنی قم برای ادامه برنامه های آموزشی و همچنین حمایت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از فعالیت این موسسه ها در بستر فضای مجازی موجب شد تا فعالیت این موسسه ها به این فضا منتقل شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: موسسه های قرآنی برای ادامه فعالیت های خود طرح هایی ارائه کرده و پیشنهادهایی داده اند که این طرح های در حال بررسی است و در این زمینه با این موسسه ها تا چند هفته آینده تفاهم‌نامه هایی امضا می‌شود.

وی گفت: کلاس های آموزش قرآن، تفسیر، تلاوت و محافل قرآنی در فضای مجازی از ابتدای ماه مبارک رمضان در قم شدت بیشتری گرفت و در این راستا فعالیت های خوبی توسط موسسه‌های قرآنی استان انجام شده‌است.

میرعرب‌رضی افزود: تجمیع فعالیت های موسسه‌های قرآنی در قالب یک سامانه همانند اتفاقی که در آموزش و پرورش به منظور تجمیع فعالیت های آموزشی در قالب سامانه شاد(شبکه اجتماعی دانش آموزان) اتفاق اتفاد از جمله پیشنهادهایی است که از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال تحقق آن هستیم.

وی بیان کرد: قم دارای موسسه های قرآنی فعال و برجسته ای است که برخی از آنها در حوزه هایی مانند حفظ و پژوهش های قرآنی در سطح ملی حرف های بسیار زیادی برای گفتن دارند و از جمله موسسه های شناخته شده قرآنی کشور هستند.

در حال حاضر ١٠٣ موسسه قرآنی در استان قم فعالیت می‌کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید