کد خبر: 316663
۰
۰
نسخه چاپی

نماز عید فطر درقم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک عید سعید فطر و سالروز آزادسازی خرمشهر، از همراهی شهروندان قمی در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

وی در ادامه گفت:‌صحن های حرم حضرت معصومه (س) و اماکن مقدس قم بعد از عید فطر بازگشایی می‌شود.

سرمست با بیان اینکه وضعیت قم در مقابله با بحران کرونا بسیار مطلوب ارزیابی شده است افزود: از مردم، مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه قم به جهت این حمایت و همراهی قدردانیم.

استاندار قم با اشاره به بهبود وضعیت قم از وضعیت قرمز به زرد ادامه داد: با مشارکت مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی، امیدواریم هر چه سریعتر شرایط استان به وضعیت سفید تغییر کند.

وی مصوبه قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مشکل های عملیاتی آن برای تولیت آستان های مقدس گفت: طبق مصوبه جدید یک ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب آفتاب، صحن اماکن مقدس برای عموم باز خواهد بود.

سرمست با بیان اینکه بازگشایی ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، افزود: در اماکن مقدس نماز ظهر و عصر به صورت جماعت برگزار نخواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه قبلی ستاد ملی کرونا نماز عید فطر در حرم ها برگزار نخواهد شد افزود: در مساجد محلی و فضاهای روباز آنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی نماز عید برگزار خواهد شد.

سرمست همچنین گفت: اماکن تاریخی و موزه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

استاندار قم با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت : از تاریخ ۱۰ خرداد ماه ساعات کاری دستگاه های اجرایی از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۴:۳۰ خواهد بود .

وی در ادامه جانفشانی کادر بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: کسانی که در مسیر خدمت به بیماران به شهادت نائل شده اند حکم شهید خدمت دریافت می کنند.

سرمست در پایان با اشاره به بازگشایی مرزهای صادراتی کشور بویژه با کشورهای همسایه از عادی شدن گام به گام روند صادرات محصولات خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد توسعه ی اقتصادی قم با رویکرد تولیدهای صادرات محور در دوره جدید باشیم.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید