کد خبر: 316767
۰
۰
نسخه چاپی

بسته شدن اماکن مذهبی از خسارت‌های شیوع ویروس کرونا بود

به گزارش قم پرس آیت الله سید محمد سعیدی شامگاه یکشنبه در مراسم خطبه خوانی و آئین بازگشایی درب‌های حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه بر اساس روایت هیچ گرفتاری و بلایی نیست مگر اینکه نعمتی از خداوند آن را در میان گرفته است، افزود: پیام این روایت این است که انسان زمانی که دچار بلا و گرفتاری می‌شود، خداوند بلا را به گونه‌ای قرار می‌دهد که اطراف بلا با نعمت‌ها احاطه شده است.

وی با بیان اینکه جامعه و انسانی که گرفتار شده باید با بصیرت و دقت نعمت‌های الهی را در اطراف بلا و گرفتاری ببیند، افزود: در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا با وجود سختی‌ها و خسارات، مردم در اوج ایمان و ولایت مداری، صبر و پایمردی داشته و مساوات و دلسوزی نسبت به آسیب دیدگان را مورد توجه قرار دادند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه امداد رسانی و مشارکت خیران، جهاد گران، پرستاران، پزشکان و ارشادات رهبری در دوران شیوع کرونا غیرقابل وصف و بسیار ستودنی بوده است، تصریح کرد: کشورهای درگیر ویروس کرونا از امتیاز مشارکت و امداد رسانی مردم بهره مند نبودند اما مردم ایران توانستند به خوبی از این فرصت استفاده کنند.

وی یکی از خسارات‌های ویروس کرونا را بسته شدن مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه و تعطیل شدن مراسم مذهبی عنوان کرد و افزود: مردم با ایمان، تلخی‌های این دوران را تحمل کردند و اکنون در آستانه بازگشایی این اماکن بزرگ مذهبی هستیم.

آیت الله سعیدی ضمن قدردانی از کادر درمان، پرستاران، جهادگران طلبه و دانشجو و خیران که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بودند، اظهار داشت: رسانه ملی و استانی نیز در این ایام بسیار خوب عمل کردند که نیازمند تقدیر است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید