احتمال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا با تداوم سفرها در زنجان

پرویز قزلباش لزوم پرهیز از مسافرت‌ها و تجمعات را مورد تاکید قرار داد و با اشاره به افزایش حجم مسافرت‌ها در روزهای اخیر و پیش‌بینی رشد تعداد مسافرت‌های روزهای آینده، گفت: در صورت تداوم روند موجود در زمینه مسافرت‌ها، شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان زنجان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مسافرت‌ها در زمینه روند رشد تعداد مبتلایان به کرونا در استان زنجان مؤثر است و این امر را در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا طی روزهای اخیر شاهد بودیم.

وی در خصوص رعایت نکردن نکات و اصول بهداشتی و استفاده نکردن برخی از شهروندان از ماسک و سایر اقلام بهداشتی هشدار داد و گفت: به هیچ وجه دارو و واکسن تائید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه افزایش تعداد مبتلایان به کرونا معنادار نیست، افزود: با این‌وجود شهروندان باید اصول و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا وضعیت موجود به وضعیت نگران‌کننده نرسد.

قزلباش با بیان اینکه از ظهر دیروز تاکنون ۹ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است، افزود: در مجموع تاکنون تست کرونای یک‌هزار و ۱۳۹ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۶ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند و از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۹۳۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید