کد خبر: 316849
۰
۰
نسخه چاپی

ابلاغ برنامه‌های جهش تولید در قم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در این جلسه گفت: برنامه‌های جهش تولید در ۳۰ محور آماده و به دستگاه‌های استانی برای اجرا در سال جاری ابلاغ خواهد شد.

محمود سیجانی بیان کرد: برای پیگیری دقیق روند اجرای برنامه‌های جهش تولید در قم، این موضوع به‌صورت مستمر در جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان موردتوجه قرار خواهد گرفت و دستگاه‌های متولی ملزم به پاسخگویی خواهند بود.

وی ادامه داد:‌ در سال گذشته نیز بیش از ۸۳ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اجرایی شد و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تصمیم‌های این ستاد در رونق اقتصادی قم است.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته برای رفع مشکل کمبود برق شهرک صنعتی شکوهیه اشاره و بیان کرد: برخی واحدها در این شهرک برای راه‌اندازی و یا توسعه فعالیت صنعتی خود با مشکل کمبود برق مواجه بودند که این موضوع در جریان پیگیری استاندار از نهادهای بالادستی رفع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این جلسه گفت: با احداث پست ۲۳۰ کیلوواتی از محل اعتبارات ملی و استانی در شهرک صنعتی شکوهیه مشکل کمبود برق در این شهرک رفع خواهد شد.

مهدی آهنین‌پنجه بیان کرد: با توجه به‌ضرورت رفع مشکل کمبود برق در شهرک صنعتی شکوهیه، این طرح به‌صورت مرحله‌ای و با سرعت اجرا می‌شود و برنامه مرحله نخست آن با تامین اعتبار صورت گرفته از امروز ارائه خواهد شد.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم در این جلسه گفت: تخصیص اعتبار و اجرای طرح‌های موردنیاز برای تامین برق و گاز شهرک‌های صنعتی استان را در دستور کار داریم.

محمود نوربخش ادامه داد: در همین رابطه تلاش می‌کنیم سهم استان از اعتبار موردنیاز پست ۲۳۰ کیلوواتی شهرک صنعتی شکوهیه را از طریق اعتبارات تعهدات استان در بخش تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی و دیگر موارد قابل‌استفاده در قوانین تخصیص بودجه، فراهم کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز در این جلسه گفت: روند توسعه شهرک صنعتی شکوهیه و واحدهای مستقر در آن به خاطر کمبود برق با مشکل مواجه شده بود که با ورود استاندار به این موضوع و احداث پست ۲۳۰ کیلوواتی این مساله حل خواهد شد.

اسرافیل شعاعی با اشاره به این‌که کار تامین زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی پست ۲۳۰ کیلوواتی در حال انجام است، بیان کرد: با ایجاد این پست تا ۱۰ سال آینده شهرک صنعتی شکوهیه مشکل برق نخواهد داشت.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی قم در این جلسه بیان کرد: بحث واگذاری سند در شهرک صنعتی چاپ و نشر در حال پیگیری است و تلاش می‌کنیم با نظر نهادهای بالادستی همه‌کسانی که در این شهرک زمین گرفتند بتوانند سند خود را دریافت کنند.

حسن صبوری گفت: نیاز است که این مساله در سطح شورای برنامه‌ریزی استان نیز موردتوجه قرار گیرد تا روند کار با سرعت بیشتری دنبال شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان بیش از ۴۹ هزار و۵۶۲ میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در۲هزار و ۲۱۷ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۱۲۳ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید