کد خبر: 316860
۰
۰
نسخه چاپی

۵۲۱ مورد بازرسی از واحدهای صنفی قم انجام شد

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی در گفت‌وگویی افزود: همچنین از ۲۱ بقاع متبرک و مساجد نیز بازدید به عمل آمد که تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند.

وی ادامه داد: طی بررسی‌های صورت گرفته از واحدها ۳۸۶ واحد تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند و البته ۴ مرکز نیز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی، غیرفعال شد.

وی گفت: ۴۷۲ کیلوگرم انواع مواد غذایی توقیف و معدوم شد و ۳۲۱ مورد نیز سنجش مواد غذایی صورت گرفت، ۷۸ مورد کلرسنجی انجام و نظارت بر اماکن عمومی نیز صورت پذیرفت.

به گفته محبی، طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، با پایان یافتن ماه مبارک رمضان فعالیت تمامی رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی که عرضه را به‌صورت بیرون بر انجام می‌دادند نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با پذیرش مشتری بلامانع شد.

وی اضافه کرد: این واحدها باید برای فعالیت در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و عرضه قلیان نیز در تمامی مراکز ممنوع است.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید