کد خبر: 316910
۰
۰
نسخه چاپی

۱۰ درصد از واجدان شرایط درقم برای دریافت کارت ملی ثبت‌نام نکرده‌اند

خلیل مرادی روز چهارشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: کارت‌های ملی قدیمی فاقد اعتبار است و افرادی که کارت هوشمند ملی ندارند برای انجام امور اداری دچار مشکل می‌شوند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۸۳۲ هزار و ۸۶۴ نفر برای دریافت کارت هوشمند ملی درقم ثبت‌نام کرده‌اند و پوشش ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در این استان ۹۰ درصد است.

به گفته وی،‌ از ابتدای طرح ثبت‌نام کارت هوشمند ملی از سال ۱۳۹۱ تاکنون ۶۸۰ هزار کارت هوشمند ملی در قم صادر شده‌است.

مرادی خاطرنشان کرد: با وجود این‌که پیامک صدور کارت برای افراد ارسال می‌شود تا برای تحویل به اداره ثبت‌احوال و یا دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند،‌ ولی هنوز چهار هزار و ۳۰۰ نفر برای دریافت کارت مراجعه نکرده‌اند.

وی گفت: به دلیل زمان‌بر بودن صدور کارت هوشمند ملی، تعدادی از افراد هنوز کارت خود را دریافت نکرده‌اند که این افراد می‌توانند تا زمان دریافت کارت هوشمند ملی، با ارائه کد رهگیری موجود در برگه ثبت‌نام، امور اداری خود را انجام دهند.

صدور کارت هوشمند ملی به‌عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، این اقدام از سال ۱۳۹۱ آغاز شده‌است و بر اساس هدف‌گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.

کارت هوشمند ملی مهم‌ترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام‌شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آن‌ها به‌منظور احراز هویت اخذ می‌شود. همچنین دراین کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظر گرفته‌شده است که باید توسط خود افراد ثبت شود.

حدود ۹۲۰ هزار نفر از افراد بالای ۱۵ سال در استان قم واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید