کد خبر: 319238
۰
۰
نسخه چاپی

هنرمندان قم با تولید ۱۵۰ اثر به مدافعان سلامت ادای دین کردند

علی سلطانی عصر سه‌شنبه افزود: باوجوداینکه تمام فعالیت‌های مراکز آموزشی و هنری استان از همان ابتدای شروع کرونا در اسفندماه سال گذشته تعطیل شد ولی هنرمندان استان متعهدانه به نقش خود در این زمینه عمل کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ورود هنرمندان و تولید آثار هنری پیرامون رعایت مسائل بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، فرهنگ‌سازی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و همچنین تقدیر از ایثارگری‌های کادر درمان، تولید آثار هنرهای تجسمی از ۲۰ اسفند ۹۸ فراخوان که با استقبال گسترده اهالی هنر مواجه شد.

وی اظهار داشت: تولیدات هنرمندان استان در فضای مجازی منتشر و با استقبال گسترده مواجه شد به‌گونه‌ای که برخی از این آثار در کشور جریان ساز و در پوسترهای مختلف از آن‌ها استفاده شد.

بیش از ۲ هزار هنرمند درزمینهٔ هنرهای تجسمی شامل رشته‌های نقاشی،گرافیک، نگارگری، کاریکاتور و تصویرسازی، در این استان فعالیت می‌کند ضمن اینکه ۵۰ آموزشگاه آزاد هنری و موسسه تک منظوره هنری در قم وجود دارد.

«کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید