کد خبر: 319248
۰
۰
نسخه چاپی

دهه کرامت فرصتی برای بازگشت به خود است

وی با اشاره به شکل‌گیری جریان عظیم در سراسر کشور از ابتدای دهه کرامت گفت: گرچه امسال حضور فیزیکی مردم در برنامه‌ها و حرم‌ها به خاطر بیماری کرونا کمرنگ‌تر شده اما انصافاً برگزاری برنامه‌های متعدد مجازی برای ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) مانند مسابقات فرهنگی و دل نوشته و همایش و جشن‌ها گویای ایجاد یک انقلاب در فضای مجازی است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: از همان روز اول دهه کرامت برنامه‌های مختلفی در حرم حضرت معصومه (س) رسماً از ساعت هشت صبح و با پویش سراسری "برای دخترم" آغاز شد و جشن‌های مردمی هم با توجه به وضعیت قرمز و سفید و زرد شهرها برگزار شدند.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به برگزاری وبینارهای رضوی در این ایام گفت: اندیشمندان از چند کشور و با زبان‌های مختلف هر شب ساعت هشت آنلاین می‌شوند و این برنامه در چند شب آینده هم ادامه دارد. این اندیشمندان با زبان‌های چینی، ژاپنی، اردو و فارسی و فرانسه و انگلیسی حضور پیدا می‌کنند و درباره عشق و محبتشان به ساحت مقدس امام رضا (ع) صحبت می‌کنند.

وی فعالیت‌های وزیر کشور، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، وزیر فرهنگ، صدا و سیما در این حوزه را خالصانه و قدرتمندتر از سال‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: با وجود اینکه در این ایام محدودیت‌های زیادی برای مردم ایجاد شده اما نهادهای فرهنگی کشور در این حوزه خوب کار کردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد معتقد است که گام اول برای تغییر سبک زندگی افراد شناخت سیره زندگی امامان معصوم (ع) است که این مهم هم با معرفت افزایی محقق می‌شود.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ از اصلی ترین متولیان معرفت افزایی در این حوزه هستند و البته سازمان تبلیغات و دیگر نهادها و شوراها هم در این زمینه مسئولیت دارند، ما هم باید ارتباطمان را با اهل بیت (ع) قوی‌تر کنیم چراکه حضور در این جشن‌ها و برنامه‌ها به بازگشت انسان به خود کمک بسیار زیادی می‌کند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید