کد خبر: 319295
۰
۰
نسخه چاپی

اسکیت قم تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد

حمیدرضا جلیلی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات اسکیت قم نخستین هیات ورزشی در کشور است که بلافاصله پس از شیوع کرونا،‌ فعالیت خود را از طریق فضای مجازی ادامه داد.

وی گفت: ایده استفاده از ظرفیت فضای مجازی از همان روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور در دستور کار هیات اسکیت قم قرار گرفت و این ایده با تایید فدراسیون به یک طرح ملی تبدیل شد.

رئیس هیات اسکیت قم ادامه داد: در این طرح که به صورت ۲ مرحله ای اجرا شد، در مرحله نخست، فراخوانی از ارسال فیلم‌های کوتاه یک دقیقه ای از فعالیت ورزشی اسکیت بازان استان انجام و آنها درفضای مجازی منتشر شد که این موضوع انگیزه و بستری برای فعالیت ورزشکاران در ایام قرنطینه فراهم کرد.

جلیل گفت: در مرحله دوم، با ایجاد ارتباط میان مربیان و ورزشکاران به ویژه ورزشکاران رده سنی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، تمرین‌ها زیر نظر مربی و به صورت مستمر انجام می‌شد و این موضوع موجب گردید که فعالیت‌های این هیات ورزشی در ایام شیوع کرونا متوقف نشود.

وی، آموزش مجازی اسکیت را تجربه‌ای متفاوت دانست و افزود: کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی فرصتی برای استفاده از ظرفیت های جدید و تغییر روش‌های سنتی را فراهم کرد که باید تجربه‌های موفق در این زمینه جمع آوری و برای تکرار شرایطی مشابه از آنها بهره گرفت.

رئیس هیات اسکیت قم در ادامه با اشاره به تلاش برای تقویت اسکیت بانوان گفت: یکی از مشکل های اساسی برای توسعه ورزش بانوان در این رشته، کمبود مربیان در این بخش بود که با تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری‌های دوره‌های آموزش مربیگری در این استان تعداد بانوان مربی این رشته از چهار نفر در سال ۹۵ به ۳۰ نفر در سال ۹۸ افزایش یافت.

۴۳۰ ورزشکار بیمه شده زیر نظر هیات اسکیت قم مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۱۹۰ ورزشکار را آقایان و ۲۴۰ ورزشکار را نیز بانوان تشکیل می دهند. هم اکنون ۱۰ مکان ویژه اسکیت بانوان در قم وجود دارد

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید