کد خبر: 319328
۰
۰
نسخه چاپی

نمک پرورده ام آقا...

خبرگزاری مهر؛ مجله مهر_گروه مجله: صدایش زدم، جوابم داد. دردم را گفتم، درمانم شد. خستگی و پریشانی ام را بردم، نشاطم داد. آبرو خواستم، آبرویم شد و...
این بار دلم خواست میهمان سفره اش باشم، نمکش را روانه سفره ام کرد.
رسم زیبایی شده است. شهر به شهر با نام آقا حرکت کردن. پرچمش را در بلندای شهر ها آویختن. نغمه رضا رضا سردادن. شربت و شیرینی ولادتش را نوش جان کردن. بگذریم از کرونا و مشقت هایی که بر ما زمینیان تحمیل کرده است. آقایمان حج فقراست و این سال ها مردمان شهر به شهر، روستا به روستا در دورافتاده ترین نقاط کشور هم فهمیده اند که این آقا حج همگان است.
دل های بزرگی او را طلب کرده اند ولی پای رفتنشان نبوده است. اما آقا خود به واسطه اعزام سفیرانش راهی شده است. راهی دل های شیفته و مشتاقی که با اندک نسیمی از مشهدالرضا(ع) هوایی می شوند.

نمک پرورده ام آقا...


سال هاست که پرچم و نمک و نبات متبرکش نقل محافل شادمانه اش در دهه کرامت شده است. اما امسال تفاوتی دیگر دارد. نمک بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) در ذره ذره برکت سفره هامان نفوذ کرده است. ۲۰ هزار نانوایی در نقاط مختلف کشور خمیرهای خود را با نمک متبرک حضرت رضا(ع) ورز داده اند تا میلیون ها قرص نان را متبرک کنند به نام و یاد علی بن موسی الرضا(ع).
حالا دیگر یک ایران نمک پرورده آقایند.
نامش که می آید دل ها هوایی می شود، قلب ها به تپش می افتد و سیمای شیفتگان سیلاب عشق و ارادت می شود. صلوات خاصه اش را که می خوانند سراپا ارادت می شوی از هر جای این کره خاکی که باشی.
حالا نوبت نانوایان است. نانوایانی که به برکت نمک متبرک آقا، نان شان را به رایگان هدیه دادند تا هر آن که دارد و هر آن که ندارد میهمان آقا باشد.
چه خالصانه یک ایران زیر سایه خورشید گرد هم آمده اند. یکی با اهدای جهیزیه ای، یکی با اهدای سقفی، یکی با یتیم نوازی و آن یکی با وقف مال و کار خود در را راه دستگیری از نیازمندی.
این است سیره بزرگان ما. همه یکدل و یک صدا در بحبوحه ی بیماری، گرانی، تحریم و هزاران مشکل اقتصادی و معیشیتی باز گرد هم می آیند تا به تبعیت از ولی نعمت شان حضرت رضا(ع) دستگیر مومنی باشند.
و چه نیکو تعبیری است، تعبیر نمک پرورده آقا شدن...

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید