همکاری ۴۱۷ کانون همیار دانشجویی با مراکز مشاوره دانشجویی

به گزارش قم پرس به نقل از وزارت علوم، مجتبی صدیقی، در آیین پایانی کمپین دانشجویی «در خانه بمانیم» اعلام کرد: در ایامی که فعالیت‌های حضوری دانشگاه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا کم‌رنگ شده بود، مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها در زمینه کاهش عوارض روحی و روانی این بیماری در میان دانشجویان، برنامه‌ریزی‌های مناسب و موثری انجام دادند.

وی با تشکر از حمایت‌های دکتر غلامی از فعالیت‌های مراکز مشاوره دانشجویی و بابیان اینکه بیماری کووید ۱۹ به صورت گسترده‌ای در سطح جهان شیوع پیدا کرده است، اظهار داشت: عوارض روحی و روانی این بیماری همچون اضطراب، افسردگی، وَسواس افراطی، خود بیماری انگاری و روان‌پریشی بعضاً بیش از آثار جَسمانی آن مشکل آفرین است که در این راستا مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها با درک شرایط دانشجویانی که در خانه‌های‌شان بودند و در جهت اصلاح و بهبود روحیه آنها اقدامات موثری انجام دادند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: یکی از این برنامه‌ها، مسابقه «ترم کرونایی» بود که در این برنامه حدود هزار اثر به دبیرخانه مربوطه ارسال شد، همچنین برگزاری کمپین «در خانه بمانیم» از جمله اقدامات موثر مراکز مشاوره دانشجویی در کاهش آسیب‌های روحی و روانی دانشجویان از ویروس کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه در خانه ماندن به عنوان یک راه حل برای سالم بودن در دوران شیوع ویروس کرونا پیشنهاد شده است، گفت: این روش برکاتی به همراه دارد که علاوه بر سالم ماندن فرد و عدم ابتلا به بیماری کرونا، دورهمی و صمیمیت بیشتر افراد خانواده را در پی دارد، از طرفی هم طولانی بودن آن امکان دارد مواردی همچون بروز تفاوت سلیقه‌های افراد خانواده و کمبود امکانات اوقات فراغت برای آنها مشکل‌آفرین باشد.

صدیقی با بیان اینکه دانشجویان معمولاً به دوستان و همکلاسی‌های خود اطمینان بیشتری دارند، گفت: در راستای کمک به بهبود وضعیت روحی دانشجویان، ۴۱۵ کانون همیار دانشجویی با ۱۷ هزار عضو، با مراکز مشاوره همکاری مستمر و موثری داشتند و کمک‌های شایانی انجام دادند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون همه دانشگاه‌های کشور مراکز بهداشت و مشاوره دانشجویی فعالیت دارند، گفت: باید توجه داشت که کار تمام نشده و با توجه به سیرصعودی مبتلایان به این بیماری در روزهای اخیر، باید بیشتر تلاش کنیم و مراکز مشاوره دانشجویی، مراقبت‌ها و مشاوره‌های برخط خود را افزایش دهند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر ایجاد تنوع و نشاط بیشتر در مجموعه برنامه‌های دانشجویی حضوری و غیرحضوری و تبلیغات به موقع و فراگیر در این خصوص برای حفظ مجموعه دانشجویی کشور از آسیب‌هایی همچون بیماری کرونا، از مجموعه مدیران و دست اندرکاران مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها قدردانی کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید