کد خبر: 319365
۰
۰
نسخه چاپی

صنعت استان قم در حال حرکت به سمت تولیدمحوری است

محمود سیجانی روز پنجشنبه ‌ بیان کرد: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران در سال جهش تولید،‌ اولویت اصلی برنامه‌های اقتصادی قم است تا علاوه بر حفظ ظرفیت موجود،‌ وضعیت تولید و اشتغال استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در این زمینه، کارهای عملی قابل‌توجهی از ارائه تسهیلات بانکی تا تسهیل صدور مجوزها، موردنظر است و مسئولان استان تلاش دارند تا مراحل اداری لازم برای انجام فعالیت‌های تولیدی در قم تا حد امکان با سرعت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از تولید در قم تنها یک شعار نیست اظهار داشت: امروز شهرک‌های صنعتی قم با تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای احداث واحد تولیدی مواجه شده و همچنین میزان نیاز بخش صنعت به برق در قم رو به افزایش است که همه نشان از تقویت فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در این استان دارد.

سیجانی گفت: مسئولان استان نیز هر هفته و به‌صورت میدانی و ستادی، مسائل و مشکل‌های واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در قم را در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و برای رفع آن دستورهای لازم را صادر می‌کنند که در اکثر موارد عملیاتی شده و نتیجه موردنظر را درپی دارد.

وی با اشاره به این‌که با رعایت اصول محیط زیستی توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در قم دنبال خواهد شد،‌ افزود: این استان ظرفیت‌های خوبی برای صنعتی شدن ازنظر نیروی انسانی و زیرساخت‌های فنی دارد که باید از این قابلیت برای رشد اقتصاد قم به شکل مطلوب بهره برد.

بر اساس آخرین آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از۵۰ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۲۲ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۳۷۶ تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید