کد خبر: 319368
۰
۰
نسخه چاپی

پروژه‌های توسعه‌ای بنا بر وضعیت اقتصادی کشور باید بازنگری شود

به گزارش قم پرس جمشید انصاری صبح امروز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان در سنندج، بر لزوم بازنگری در تعریف پروژه‌های توسعه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایطی که با مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی مواجه هستیم، برنامه‌های دستگاه‌ها باید متناسب با وضعیت موجود باشد.

وی بر لزوم آسیب‌شناسی عدم موفقیت در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: اگر برنامه‌ها موفقیت آمیز نبوده دلیل آن یا عدم تصمیم‌گیری صحیح یا نبود پیگیری مناسب است بنابراین بازنگری در تصمیمات قبلی می‌تواند ما را برای ادامه مسیر کمک کند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه از سال ۹۴ مجموعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شد، ادامه داد: شرایط آن سال با توجه به کاهش تحریم‌ها خوب بود اما با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷، شرایط سخت‌تر شد، پس نیاز است براساس وضعیت کنونی پروژه‌ها را تعریف کرد.

انصاری با بیان اینکه هر روز شرایط اقتصادی برای کشورمان سخت‌تر می‌شود، یادآور شد: باید افزایش تاب‌آوری را قبل از رشد اقتصادی در اولویت کارهای خود قرار دهیم چرا که توسعه بدون بالا بردن تاب‌آوری در میان مسؤولان و مردم ممکن نیست.

وی بر لزوم بروزرسانی آمار و ارقام در بحث خدمات و طرح‌های انجام شده در استان‌ها تاکید کرد و بیان کرد: ارائه آمار قبلی مایه ناامیدی مردم خواهد شد ضمن اینکه با آمار دقیق می‌توان تصمیم‌گیری های بهتری برای انجام برنامه‌ها داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به پیگیری خود برای رفع مشکلات پروژه آهن اسفنجی و پتروشیمی بعثت کردستان در سطح وزارتخانه‌های مرتبط اشاره کرد و گفت: لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان در مجلس است و نمایندگان استان باید برای تصویب و نهایی کردن آن تلاش خود را بکار گیرند چرا که تحول زیادی در توسعه کردستان خواهد داشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید