کلاس های آنلاین باعث لغو ویزای دانشجویان در آمریکا می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، طبق بیانیه اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، دانشجویانی که برای تحصیل در آمریکا حضور دارند، در صورتی که کلاس هایشان آنلاین برگزار شود، باید کشور را ترک کنند یا در معرض خطر دیپورت قرار می گیرند.

این اقدام روی زندگی هزاران دانشجویی تاثیر می گذارد که برای تحصیل در دانشگاه ها یا شرکت در برنامه های آموزشی به آمریکا سفر می کنند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانشگاه های سراسر آمریکا هم اکنون مشغول بررسی هستند تا کلاس ها را به طور آنلاین برگزار کنند. به عنوان مثال در دانشگاه هاروارد، تمام دوره های آموزشی برای دانشجویان به طور آنلاین ارائه می شود. این امر حتی شامل دانشجویانی می شود که در پردیس خوابگاه ها حضور دارند.

در بیانیه اداره مهاجرت و گمرک آمریکا اشاره شده دانشجویانی که از ویزاهای خاصی استفاده می کنند ممکن است تمام دروس را به طور آنلاین طی کنند و در آمریکا باقی بمانند. وزارت امور خارجه آمریکا به دانشجویانی که در دانشکده یا یا برنامه های آموزشی تمام آنلاین برای ترم پاییز ثبت نام کرده اند، ویزا نمی دهد و اداره مهاجرت و گمرک آمریک نیز به چنین دانشجویانی اجازه ورود به آمریکا را نمی دهد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید