تولید روزانه ۵۲ هزار لیتر ماده ضدعفونی توسط ۳۰ شرکت فناور

به گزارش قم پرس جعفر قیصری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به صورت مجازی در سالن همایش وزارت علوم برگزار شد اعلام کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان میزبان ۵۴۰ شرکت دانش بنیان است که حدود ۷ هزار نفر در این شرکت ها فعال هستند و حدود ۸۰ الی ۸۵ درصد این افراد فارغ التحصیلان دانشگاهی با مدارک بالا هستند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰۰ نفر دارای مدرک Ph.d تخصصی هستند و در زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد، ۱۵ شرکت ما در زمینه محصولاتی مشابه محصولاتی که در ایام کرونا مورد نیاز بود فعالیت می کردند که با اوج گیری کرونا ۳۰ شرکت فناور شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در زمینه مبارزه کرونا فعال شدند. تولید ۳۰ شرکت فناور مذکور در یک روز ۵۲ هزار لیتر ضد عفونی، ۱۹ هزار ماسک نانو، ۱۵۰ هزار ماسک سه لایه، ۷۲ دستگاه تجهیز است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: از مجموعه شرکت های فعال در زمینه مقابله با کرونا، ۶ شرکت در زمینه تجهیزات بیمارستانی و تنفسی، ۴ شرکت ماسک نانوی بیمارسانی، ۱۰ شرکت مواد ضدعفونی کننده، یک شرکت خط تولید ماسک، ۴ شرکت سامانه های برخط و خدمات، ۴ شرکت دستگاه های ضدعفونی کننده و یک شرکت دوبین غیرتماسی تب سنج فعال است.

وی ادامه داد: این تجربه نشان می دهد که برای عبور از بحران ها باید در حوزه دانش بنیان ها سرمایه گذاری کرده و به جوانان اعتماد کنیم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید