کد خبر: 321477
۰
۰
نسخه چاپی

۵۲ هزار ورزشکار درقم ساماندهی شدند

رسول منعم روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد هیات های ورزشی استان از ۴۳ به ۴۷ هیات در چند ماه اخیر افزایش یافته، افزود: افزایش رشته‌های ورزشی به منظور استفاده و فعال سازی ظرفیت‌های موجود در استان و جذب بیشتر علاقه‌مندان به ورزش است.

وی اظهار داشت: وجود ۴۷ هیات ورزشی و همچنین فعالیت ۴۸ سازمان مردم نهاد دراین استان، فرصت بسیار مناسبی را برای رشد و توسعه ورزش در ابعاد همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای و همچنین توسعه امور جوانان فراهم نموده‌است.

وی گفت: کسب یک هزار و ۶۰۰ عنوان انفرادی، ۱۲۰ عنوان تیمی کشوری، کسب ۱۱۰ عنوان فراملی در مسابقات بین المللی، آسیایی و جهانی، حضور ۹۰ تیم ورزشی در لیگ های معتبر کشوری و همچنین کسب یک سهیه ارزشمند المپیک ۲۰۲۰ ژاپن پس از ۳۰ سال در رشته کشتی فرنگی و ۲ سهمیه پارالمپیک در رشته بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته از جمله دستاوردهای مهم ورزش قم در سال گذشته است.

منعم بابیان اینکه پنج درصد از کل جمعیت استان قم به‌صورت سازمان‌دهی شده مشغول فعالیت ورزشی هستند افزود: ورزش می‌تواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه نقش‌آفرینی کند و به‌طورقطع توسعه ورزش منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، با اشاره به وجود ۵۹۵ مکان ورزشی در استان، گفت: ۱۱۲ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۲۶۳ مکان متعلق به بخش خصوصی و ۲۲۰ مکان ورزشی نیز به سایر سازمان ها و نهادها تعلق دارد.

منعم، میانگین سرانه ورزشی در کشور را ۷۱ سانتی متر مربع اعلام کرد و افزود: سرانه ورزشی کل استان با توجه به توسعه زیرساخت‌های ورزشی قم در سال‌های اخیر، به ۵۰ سانتی متر افزایش یافته که این سرانه شامل فضاهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان و همچنین دستگاه ها دولتی و خصوصی استان است.

وی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون با هزینه ۴۳۵ میلیارد ریال، ۱۲۶ هزار متر مربع به فضای ورزشی قم افزوده شد: با وجود هزینه زیاد برای توسعه سرانه ورزشی در قم، به دلیل عقب افتادگی‌های موجود از سالهای گذشته،‌همچنان سرانه ورزشی استان از میانگین کشوری فاصله دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان قم، گفت: درسال ۹۷ و ۹۸ با هزینه کرد ۳۷۲ میلیارد ریال ۱۲ طرح ورزشی از جمله مجموعه ورزشی پیامبراعظم(ص)، مجموعه ورزشی شهدای ۱۵خرداد، سالن سوده، استخر تختی،‌ سالن چند منظوره شهدای شهر قائم، سالن ورزشی طایقان، سالن ورزشی جودو راحله در قم تکمیل و به بهره برداری رسید.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، استان قم جمعیتی حدود یک‌میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دارد که بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر از جمعیت این استان در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار در مناطق روستایی قم زندگی می‌کنند. بر اساس این نظرسنجی قم دارای ۱۳۱ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است.

بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط اداره کل ورزش و جوانان قم، ۲۱ درصد از کل جمعیت این استان معادل ۲۳۰ هزار تن فعالیت ورزشی انجام می‌دهند که از این تعداد ۵۲ هزار ورزشکار زیرمجموعه هیات های ورزشی در قم ساماندهی شده‌اند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید