کد خبر: 321492
۰
۰
نسخه چاپی

شبکه تخصصی امنا و خادمان افتخاری دربقاع متبرکه قم ایجاد شد

غلامعلی رحیمی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی اداره کل اوقاف به منظور استفاده از ظرفیت تمام افرادی که علاقه‌مند به خادمی افتخاری در بقعه‌های استان هستند، افزود: خادمی تنها به نظافت کردن بقعه‌های امامزادگان محدود نیست بلکه هر خدمتی که امکان ارائه آن به زائران و مجاوران به منظور ارتقای بهره وری در موقوفات باشد می توان مورد استفاده قرار گیرد.
وی افزود: پزشکانی که حاضر به ویزیت رایگان در بقعه‌ها هستند ، مهندسانی که علاقمند به همکاری برای انجام همه امور مهندسی در موقوفات بقعه ها را دارند و هر قشری بسته به مهارت،‌توانمندی در صورت علاقه می توان به عنوان خادم افتخاری در بقاع استان و یا امین تخصصی در موقوفات مورد استفاده قرار گیرد.
رحیمی ادامه داد: اداره کل اوقاف قم از تمام قشرهای جامعه که علاقه‌مند به ارائه خدمت به زائران مضجع شریف امامزادگان عظیم‌الشان و موقوفات استان هستند، متناسب با تخصص آنها به عنوان خادم افتخاری و یا امین تخصصی دعوت به همکاری می کند.
وی افزود: بیش از یک هزار رقبه زراعی و ملکی باظرفیت ایجاد گلخانه، باغ ، پرورش ماهی‌های خوراکی و زینتی، زراعت، احیای ابنیه تاریخی و ظرفیت های احداث بوم گردی و زائر سرا و سایر ظرفیت های عمرانی فاقد بهره وری در استان وجود دارد.
معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه قم، ادامه داد: متخصصان و علاقه‌مندان در حوزه های کشاورزی و مهندسی می توانند با داشتن مدرک نظام مهندسی و تاییدیه صنف مربوطه با طی کردن روال اداری می‌توانند به عنوان امین تخصصی ملک مربوطه انتخاب شوند.
وی گفت: این آمادگی وجود دارد تا موقوفات مانند کشاورزی و گردشگری به افراد دارای صلاحیت به عنوان امین قرار داده تا بازوهای تخصصی در موقوفات به منظور احیای آنها در حوزه تخصصی خودشان باشند تا به تناسب آن ظرفیت نقش توسعه محلی،‌ و منطقه ای را ایفا کنند.
رحیمی، با تاکید بر لزوم همگرایی میان نهاد مختلف فعال در بقعه های استان افزود: به منظور استفاده از ظرفیت نظام های صنفی مهندسی،‌ کشاورزی و اصناف، بسیج، حوزه های علمیه، هیات های مذهبی و همچنین مجموعه های مختلفی تخصصی استان، این ضرورت وجود دارد تا با توجه به ظرفیت های خاص امامزادگان و موقوفات قم با هم افزایی، نسبت به برنامه ریزی برار ارتقای بهره وری اقتصادی با محوریت موقوفات بقاع متبرکه اقدام شود.
وی با بیان اینکه بقاع و موقوفات قم ظرفیت‌های زیادی به منظور ایجاد اشتغال،‌تولید و خدمات رسانی مومنانه به مردم استان دارند، ادامه داد: فعالیت بسیاری از خادمان قم به دلیل رابطه خاص معنوی این افراد با آن امامزادگان است که این موضوع ظرفیت های عظیم معنوی را فراهم کرده است.
۴۰۰ امامزاده واجب التعظیم در۱۰۱ بقعه متبرک در این استان وجود دارد که ۳۸ بقعه در داخل و ۶۳ بقعه خارج از شهر واقع هستند که نیمی از این بقعه‌ها نیازمند درآمد پایدار برای اداره و هزینه‌های جاری است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید