کد خبر: 321511
۰
۰
نسخه چاپی

رابطین هیات‌های عزاداری قم آموزش های بهداشتی می‌بینند

حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت‌زمانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با تاکید بر تبعیت همه هیات‌های عزادرای از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: همه مدیون تلاش مدافعان سلامت هستیم و هر چیزی که کارشناسان وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم های محرم اعلام کنند، خود را ملزم به اجرای آن می دانیم.

وی ، شرایط عزاداری تاسوعا و عاشورا را ویژه دانست و ادامه داد: تا کنون ممنوعیتی برای دسته ‌ای عزاداری اعلام نشده است ولی خوشبختانه خود هیات‌های عزداری حساسیت لازم را برای رعایت مسائل بهداشتی دارند.

وی اظهار داشت: با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورا شرایط برای برگزاری و امکان حضور دسته های عزاداری پایش می شود ولی آنچه به نظر قطعی می رسد، عدم امکان برگزاری مراسم های تاسوعا و عاشورا مانند سال‌های گذشته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم، گفت: برخلاف سال‌های گذشته که هیات‌های عزاداری در حرم حضرت معصومه(س) و بقعه های متبرک استان حضور می یافتند، امسال به دلیل حجم جمعیت و برای حفظ جان مردم و عزاداران، ایجاد محدودیت برای ورود هیات ها به برخی محیط ها اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به ورود قم به منطقه هشدار شیوع کرونا و احتمال ورود مجدد قم به جمع استان های قرمز افزود: باید یک جریان مردمی به کمک مدافعان سلامت استان در استان ایجاد شود تا همه نسبت به رعایت مسائل بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

وی ، گفت: در ماه های اخیر جلسه‌های متعددی با مجموعه های مختلف استان از جمله هیات های عزاداری، مداحان و مسئولان مرتبط انجام شده است و این جلسه ها همچنان ادامه دارد تا مراسم محرم با بالاترین استانداردهای بهداشتی برگزار شود.

عزت زمانی افزود: در استان قم آمادگی کامل وجود دارد تا با رعایت تمام ضوابط بهداشتی تعیین شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا، ظرفیت‌ها برای برگزاری مناسب عزاداری محرم فراهم شود.

وی با بیان اینکه اجماع عمومی در کشور و استان برای ایجاد ظرفیت‌های مناسب اجرای ماه محرم ایجاد شده است، اظهار داشت: تاکید همه مراجع عظام تقلید اقامه شعائر دینی و عزاداری اباعبدالله(ع) با رعایت تمام مسائل بهداشتی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات قم، با اشاره به برگزاری جلسه‌های مشترک با وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برگزاری احیای شب‌های قدر و فعال بودن مساجد در خدمت رسانی اجتماعی با حفظ تمام شرایط بهداشتی تجربه موفقی بود که از این تجربه برای برگزاری مناسب عزاداری دهه محرم استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهتمام هیات های مذهبی برای رعایت مسائل بهداشتی افزود: سخت ترین ضوابط در بین دستورالعمل‌های بهداشتی، توسط هیات های مذهبی نوشته و اجرا شده است که این موضوع موجب تقدیر و توجه دانشگاه علوم پزشکی قم نیز قرار گرفت.

عزت زمانی، دستورالعمل‌های ماه محرم بر اساس ضوابط تعیین شده ستاد ملی مبارزه با کرونا در حال تدوین است، گفت: هیات های عزاداری برای تولید ماسک و خرید وسایل مورد نیاز مانند تب سنجی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌است و همه هم دل و هم صدا برای برگزاری باشکوه عزاداری محرم با رعایت بالاترین استانداردهای بهداشتی پای کار آمده‌اند.

مدیرکل سازمان تبلیغات قم، با اشاره به نقش مهم مسئولان هیات های عزاداری برای رعایت مسائل بهداشتی ادامه داد: تمام تمهیدات لازم برای شناسایی و آماده سازی محیط‌های باز و یا محیط های سقف بلند دارای تهویه های مناسب و همچنین نیازهای هیات ها در حال برآورد و تهیه است.

عزت زمانی، اظهار داشت: تقسیم هیات ها و تعیین ساعت برای برگزاری مراسم ها برای جلوگیری کردن از به حداقل رساندن تجمع ها در حال برنامه ریزی است.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی قم بیشترین خدمت رسانی مومنانه را ارائه کرده اند، گفت: نیروهای جهادی هیات های عزاداری شبانه روز پای کار آمدند و به برکت روحیه مومنانه مردم اقدام های بزرگی در استان رقم خورد.

عزت زمانی با بیان اینکه نذورات هیات های عزاداری و مساجد به سمت مواسات و نذورات بهداشتی در حال هدایت است افزود: تمام ظرفیت های استان و مکان های در اختیار دستگاه های مختلف که امکان استفاده از آن برای برگزاری عزاداری بارعایت مسائل بهداشتی وجود دارد، در حال شناسایی است.

عزت زمانی، استفاده از ظرفیت محرم برای ترویج جریان مقاومت و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تحقق آرمان های انقلاب است گفت: انقلاب اسلامی با پشتوانه مکتب سیدالشهدا رد مقابل طاغوت ایستاده است که این موضوع با توجه به تلاش رسانه های بیگانه برای تحریف جریان انقلاب به عنوان یک اولویت در دستور کار است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم، خانواده را نقطه کانونی تهاجم فرهنگی دانست و افزود: تلاش رسانه‌ها و محتواها دستگاه هیا تبلیغی دشمن هجمه به نظام خانواده است که استفاده از ظرفیت محرم برای روشنگری در این زمینه ضروری است.

یک هزار و ۷۰۰ هیات ثبت شده در استان قم وجود دارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید