مسئولیت پذیری عموم مردم برای پشت سر گذاشتن پیک کرونا نیاز است

به گزارش قم پرس قاسم جان بابایی ظهر روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: طبق بررسی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده در استان‌هایی مثل کردستان، کرمانشاه و خوزستان با کاهش ابتلا به کرونا در این مناطق روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه تداوم مسئولیت پذیری عموم مردم و مسئولان برای پشت سرگذاشتن پیک ابتلا به کرونا ضروری است، افزود: پنج ماه اخیر به شدت فشار کاری زیادی را تحمل کردیم و تمام تلاش مجموعه وزارت بهداشت این است که این بیماری کنترل شود.

جان بابایی عنوان کرد: عموم مردم در ایام ماه مبارک رمضان و ابتدای خردادماه مسائل بهداشتی را جدی گرفتند و همین عامل باعث کاهش موارد ابتلا و فوتی شد.

وی ادامه داد: بعد از ماه رمضان بیماری کرونا جدی نگرفته شد و بعضی از استان‌های مثل خوزستان به صورت وضعیت قرمز درآمد و میزان مرگ و میر، رشد صعودی پیدا کرد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اما هم اکنون شرایط بهتر است، گفت: هرچقدر حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا کاهش یابد با شیوع بیشتر و بروز فاجعه انسانی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به وضعیت استان ایلام در بحث کرونا، گفت: امیدواریم حساسیت مقابله با کرونا در استان ایلام از بین نرود چراکه ایلام زیر ساخت مناسبی درمانی ندارد و از لحاظ زیر ساختی عقب‌تر از استان‌های دیگر است.

جان بابایی افزود: تا کنون هیچ درمان قطعی برای این ویروس پیدا نشده و داروها و درمان‌ها تنها موضوعات کمکی برای طی شدن روال بیماری است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید