بستری ۶۴ نفر مبتلا به کرونا در استان اردبیل/ ۸ نفر جان باختند

محمدرضا رضایی‌بنا عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده و در حال حاضر تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۳۹۷ نفر است.

وی افزود: از این تعداد ۶۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند، ۵۲ مورد ترخیص و ۸ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

معاون علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: تنها کمکی که مردم می‌توانند به کادر درمان انجام دهند پایبندی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده حتمی از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و شست و شوی مرتب دست‌ها می‌باشد.

رضایی بنا ادامه داد: مردم مخصوصاً سالمندان از کبابی‌های دستفروش که در نقاط مختلف شهر (معروف به کباب کثیف) فعالیت می‌کنند و موجب تجمع افراد می‌شوند اقدام به تهیه غذا نکنند چرا که خطر ابتلاء به ویروس در چنین جاهایی که تحت نظارت ارگان خاصی نیست بسیار بالا است.

وی بیان کرد: در بیمارستان‌های پارس آباد و مشگین شهر با کمبود ظرفیت مواجه هستیم و در صورت رعایت مردم و کاهش بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان‌ها، کادر درمان می‌تواند در بحث خدمات رسانی بازدهی خوبی داشته باشد.

معاون علوم پزشکی اردبیل اذعان کرد: با توجه به اینکه غذاخوری‌ها از مراکز پر خطر در زمینه انتقال ویروس کرونا هستند مردم باید به مراکز بهداشتی و دارای فاصله گذاری اجتماعی مراجعه کنند و این اماکن حتماً هر دو ساعت یکبار اقدام به ضدعفونی کامل محل نمایند و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را گزارش کنند تا اقدامات لازم و برخوردهای قانونی انجام گیرد.

رضایی بنا تاکید کرد: مردم حتماً در استفاده از وسائط نقلیه عمومی که مرکز تجمع افراد مختلف است نهایت دقت را داشته باشند و فاصله مناسب را رعایت کنند، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرها نیز ضدعفونی خودروی خود را از ضروریات لازم برای حفظ سلامتی خود و سرنشینان بدانند و حتماً از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و در صورت توان از دستکش نیز استفاده نمایند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید