شناسایی ۵۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل/ ۸ نفر جان باختند

محمدرضا رضایی‌بنا عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۵۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری و خوشبختانه ۷۳ نفر با بهبودی نسبی ترخیص شده‌اند.

وی از کاهش نسبی موارد بستری در بیمارستان‌ها خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد ۳۷۱ نفر در مراکز درمانی استان بستری بوده که از این تعداد ۶۷ نفر بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

معاون علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: متأسفانه ۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلاء به کرونا فوت کرده‌اند لذا از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

رضایی بنا ادامه داد: با توجه به اینکه در آمار فوتی‌ها کاهشی مشاهده نمی‌شود مردم باید هشدارهای روزانه و آمارها را جدی بگیرند و بدانند که کرونا در کمین است و هر کسی که موارد بهداشتی را رعایت نکند و در مراکز پرتجمع حضور یابد قطعاً از ابتلاء به این بیماری خطرناک مصون نخواهد بود.

وی بیان کرد: کادر درمان زحمات بسیاری را متحمل شده که از آن موارد می‌توان به دوری چندین هفته‌ای از خانواده اشاره کرد لذا مردم برای رعایت حال کادر درمان و حفظ سلامتی‌شان، خود و اطرافیان را باید ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دست‌ها کنند.

معاون علوم پزشکی اردبیل گفت: سالمندان و افرادی که سابقه بیماری دارند باید بیشتر مراقب باشند چرا که اکثر مبتلایان از قشر سالمندان است و این افراد به دلیل ضعیف بودن قوای بدنی در مقابله با این بیماری به مشکل بر می‌خورند همچنین توصیه می‌شود افراد دیگر خانواده که به بیرون رفت و آمد می‌کنند هم در بیرون و هم در خانه موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند تا موجب انتقال بیماری به سالمندان و بزرگان خانواده نشوند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید