کد خبر: 321581
۰
۰
نسخه چاپی

پخت صدها هزار پرس غذا در طرح ملی اطعام مائده غدیر

حسین حائری دبیر ستاد اجرایی طرح اطعام مائده غدیر در مورد فعالیت‌های این ستاد گفت: ستاد ملی طرح اطعام مائده غدیر، سال ۹۸ و با هدف ساماندهی و فرهنگ سازی بیش از پیش سنت حسنه اطعام غدیر آغاز به کار کرد. این طرح هر سال با مرکزیت میدان امام حسین علیه السلام برگزار می‌گردد و هم زمان در سراسر کشور هیئات شناسایی شده ای با پیوستن به این طرح اقدام به پخت و توزیع غذا می‌نمایند.

وی افزود: سال گذشته در میدان امام حسین علیه السلام ۱۱.۰۰۰ پرس غذا و در مناطق سیل زده کشور بیش از ۱۰۰.۰۰۰ پرس غذا تهیه و میان آسیب دیدگان از سیل توزیع گردید که مجموعاً تعداد غذاهای توزیع شده به عددی بالاتر از ۱۱۰.۰۰۰ پرس غذا رسید. امسال نیز برنامه میدان امام حسین علیه السلام در توسعه‌ای قابل توجه با پخت ۲۰.۰۰۰ پرس غذا برگزار خواهد گردید که با توجه به شرایط کرونایی کشور همه این غذاها در سطح شهر و مناطق محروم توزیع خواهد گردید.

دبیر ستاد اجرایی طرح اطعام مائده غدیر تصریح کرد: علاوه بر این برای امسال به همت دوستان ما در جامعه ایمانی مشعر ۱۱۰ هیئت در سطح کشور اعلام آمادگی نمودند تا نسبت به پخت و توزیع غذا میان نیازمندان بپردازند. از سوی دیگر هیئات متعددی در سراسر کشور به پویش مائده غدیر پیوسته و به صورت آتش به اختیار ذیل این عنوان اقدام به پخت و توزیع غذا نموده اند که با بسیاری از این عزیزان ارتباط گرفته و به فراخور امکانات از آنها حمایت نموده ایم.

حائری در ادامه سخنانش گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته با توجه به اقبال روز افزون مردم عزیزمان به این طرح دیگر سخن گفتن از اعداد و ارقام وجاهتی نداشته و این سنت حسنه اطعام غدیر است که در حال احیا می‌باشد.

وی تأکید کرد: نکته مهم و حائز اهمیت در طرح امسال این است که تمامی کادر درگیر در مسئله پخت غذا همه کارهای خود را مبتنی بر استانداردها و پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا تنظیم نموده و همه مراحل کار با رعایت کامل نکات بهداشتی صورت خواهد پذیرفت.

علاقه مندان می‌توانند جهت حمایت‌های مادی و معنوی خود از پویش مائده غدیر درگاه‌های ستاد مردمی طرح اطعام مائده غدیر را به آدرس @maedeghadir در فضای مجازی دنبال کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید