کد خبر: 321583
۰
۰
نسخه چاپی

تاکید ۷۲ مداح قمی بر ضرورت پایبندی به مصوبات ستاد کرونا

در این بیانیه که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: "در آستانه ورود به ماه محرم الحرام، پیرو بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری امام خامنه ای (مدظله العالی) و در راستای لزوم تبعیت از مصوبات ستاد مقابله با کرونا، در جهت پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس در مراسم و عزاداری ها بدینوسیله، لبیک و اطاعت تام خویش را ، از اوامر ولی مسلمین جهان به گوش امت عزیز اسلام می‌رسانیم".

امضا کنندگان بیانیه، "از همه مداحان عزیز ، وعاظ محترم‌ ، مبلغین گرانقدر و مدیران هیات های مذهبی" خواسته‌اند که "نظرات کارشناسان و متخصصان حوزه سلامت را نصب العین قرار داده تا ان شاءلله با برگزاری محافل و مجالس سوگواری ایام محرم و صفر ، با محوریت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورات لازم الاجرای ستاد مقابله با کرونا ، گامی بلند در قدردانی از زحمت کشان عرصه سلامت و مصونیت و حفظ جان سوگواران سیدالشهدا برداشته شود .
در این بیانیه ابراز امیداوری شده است که "با این حرکت ارزشی ، شاهد انسجام و وحدت رویه در جمیع محافل و مجالس استان قم که خاستگاه انقلاب اسلامی است باشیم"
بیانیه یادآور شده است: "رعایت کامل شیوه های مصوب بهداشتی و خود داری ازاتخاذ مواضع سلیقه ای موجب کنترل کروناویروس خواهد شد".
مداحان قمی در پایان بیانیه خود نسبت به "محو کامل این ویروس خطرناک و قبولی عرض ارادت های خالصانه محبان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) در سوگواری های محرم و صفر" ابراز امیدواری کرده و برای آرزوی سلامتی رهبر عزیز انقلاب اسلامی و تعجیل در امر فرج حضرت ولی عصر (عج)" دعا کردند.

این بیانیه را ۷۲ تن از مداحان اهل بیت ع استان قم و همچنین سازمان بسیج مداحان و مدیران هیات های مذهبی سپاه قم، کانون مداحان استان قم بنیاد دعبل خزاعی استان قم امضا کرده اند.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

/

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید