کد خبر: 321651
۰
۰
نسخه چاپی

نگاهی به برنامه‌های فرهنگسرای سرو در دهه ولایت

به گزارش قم پرس، رؤیا فتحی، مدیر فرهنگسرای سرو، ۱۲ مردادماه ضمن تبریک فرارسیدن ایام عید سعید قربان و غدیر خم، بیان کرد: در مسلخ عشق، اطعام علوی، غدیرانه، نگین ولایت، میثاق‌نامه، خطبه‌های زندگی، مهر ولایت، مژده رحمت، ارتباط دل‌ها، تجلی‌گاه توحید ناب، میثاق ماندگار، نسیم بهشت، علی تنهاست، علی (ع) در اندیشه‌های دکتر علی شریعتی، نیایش آسمانی، نغمه علوی، مولودی‌خوانی به مناسبت عید سعید غدیر خم، فصل دلدادگی، تولید محتوا در قالب استوری با موضوع دهه ولایت، نمایشنامه‌خوانی پروانه در قفس و… از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری این فرهنگسرا در دهه امامت و ولایت است.

وی بیان کرد: «در مسلخ عشق» عنوان برنامه‌ای است که به مناسبت عید قربان به این موضوع که در زندگی خود از چه چیزهایی به‌خاطر رسیدن به اهداف عالیه گذشتیم و چه چیزهایی را فدای رسیدن به کمال انسانی کرده‌ایم در قالب‌هایی چون قطعات کوچک نمایش مجازی و دعوت از کارشناس تربیتی و مذهبی می‌پردازد.

مدیر فرهنگسرای سرو ادامه داد: طرح «اطعام علوی» ویژه پخت و توزیع یک هزار پرس غذای گرم برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان کار، و طرح «غدیرانه» ویژه راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و توزیع آن برای کودکان کار نیز از دیگر برنامه‌های این فرهنگسرا همزمان با این دهه مبارک است.

فتحی گفت: از آنجا که عید سعید غدیرخم یکی از مناسبت‌های مهم است و اصلی‌ترین هدف پیامبر (ص) از شکل‌دهی واقعه عظیم غدیر به اذعان شیعه و سنی، ایجاد وحدت و برادری در بین امت اسلامی حول محور شخصیت عظیم القدر امام علی ابن ابیطالب (ع) به عنوان معیار تشخیص حق است، ما را بر این داشت که با استفاده از ظرفیت‌های این مناسبت با تبیین و ترویج صحیح و دلپذیرش، گامی در جهت نهادینه کردن پیام آن و الگوگیری صحیح متناسب با زمان کنونی داشته باشیم؛ به همین منظور برنامه هنری «نگین ولایت» در راستای رسیدن به این هدف با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی طراحی، ضبط و در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه «میثاق‌نامه» همزمان با دهه ولایت به موضوعاتی همچون بیان مباحثی پیرامون ولایت حضرت علی (ع)، جایگاه ولایت و مقام ولایی ایشان در قرآن و روایات، اهمیت غدیر و جایگاه آن در قرآن و روایات در قالب تهیه کلیپ با قابلیت انتشار در فضای مجازی اجرا می‌شود.

مدیر فرهنگسرای سرو اظهار کرد: بر مبنای ضرورت و اهمیت بزرگداشت مناسبت‌ها و ایام مذهبی در کشورمان، تولید و پخش بسته‌های شنیداری و دیداری در دستور کار این مرکز قرار دارد که در این راستا برنامه «خطبه‌های زندگی» شامل تولیدات سمعی با موضوع سبک زندگی از منظر حضرت علی (ع) حاوی خطبه‌ها و گفته‌های این امام همام به‌صورت روایی و قابل انتشار در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی این مرکز تهیه شده است.

وی اضافه کرد: «مهر ولایت» نیز از جمله برنامه‌هایی است که به انعکاس تصاویر گزارشی از نذورات مردمی در اعیاد قربان و غدیر نظیر قربانی کردن و اهدای آن به آسایشگاه‌ها، توزیع شربت و شیرینی در سطح شهر، عیادت از بیماران، دورهمی‌های خانوادگی و کلاً جشن‌های مردمی در این ایام و بیان آداب و سنن مردم استان در اعیاد قربان و غدیر در فضاهای مجازی، می‌پردازد.

فتحی با اشاره به برنامه شعرخوانی مجازی ویژه عید سعید غدیرخم با عنوان «مژده رحمت»، بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه، آشنایی شهروندان با هویت دینی و الگوهای مذهبی رسول اکرم (ص)، ائمه هدی (ع)، بزرگان و علمای اسلام و… است که در این برنامه فضائل امیرمؤمنان علی (ع) در قالب اینفوگرافیک توسط کتابخانه سرو معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌های «تجلی‌گاه توحید ناب» و «میثاق ماندگار» با هدف آشنایی شهروندان با الگوهای دینی رسول اکرم (ص)، ائمه هدی (ع)، بزرگان و علمای اسلام تهیه شده است. برنامه حاضر به معرفی کتاب به مناسبت دهه ولایت با موضوع عید غدیر در قالب کتاب صوتی (پادکست) در فضای مجازی می‌پردازد.

مدیر فرهنگسرای سرو اظهار کرد: «نسیم بهشت» نیز عنوان برنامه‌ای است که از سوی جام باشگاه کتابخوانی کودکان کتابخانه سرو برگزار می‌شود و کودکان با رسم نقاشی با موضوع فضائل امیرمؤمنان علی (ع)، عید غدیر و عید قربان به صورت مجازی در این برنامه شرکت می‌کنند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از برنامه‌های فرهنگسرای سرو می‌توانند با شماره ۸۸۸۸۱۸۷۹ تماس بگیرند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید