کد خبر: 321855
۰
۰
نسخه چاپی

حرکت جهشی تولید در قم با تقویت زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی

رسیدن به جهش تولید در بخش صنعت بیش از همه نیازمند فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز است و این مهم در قم از مدت‌ها قبل به‌عنوان یک اصل پذیرفته‌شده موردتوجه بوده و شهرک‌های متعدد صنعتی در این استان با داشتن امکانات موردنیاز فعالیت صنعتگران ایجادشده که‌ البته این ظرفیت‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید نیازمند تقویت و تکمیل است.

در همین رابطه خبرنگار ایرنا برای بررسی بیشتر موضوع و رصد تلاش مسئولان استان برای تقویت هرچه بیشتر زیرساخت‌ شهرک‌های صنعتی قم نظر آنان را جویا شد.

امکانات زیرساختی شهرک‌های صنعتی قم تکمیل شود

استاندار قم در این خصوص گفت: بر اساس دستور جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید به‌سرعت امکانات زیرساختی موردنیاز بهره‌برداران در شهرک‌های صنعتی استان با همکاری دستگاه‌های مختلف، تکمیل شود.

بهرام سرمست بیان کرد: رفع مسائل و مشکلات شهرک‌های صنعتی قم را علاوه بر سطح استانی از طریق نهادهای بالادستی و ملی نیز پیگیری می‌کنیم و هم‌اکنون بسیاری از این مسائل مانند مشکل برق در شهرک صنعتی شکوهیه در حال رفع شدن است.

وی ادامه داد: بحث سند و سایر مشکلات در برخی شهرک‌های صنعتی استان نیز در جریان مکاتبات انجام‌شده با نهادهای بالادستی در حال پیگیری است و به‌زودی این مساله به‌منظور حمایت همه‌جانبه از فعالان بخش خصوصی حل می‌شود.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این رابطه افزود: درخواست سرمایه‌گذاری جدید در شهرک‌های صنعتی قم قابل‌توجه است و باید زیرساخت‌های لازم برای این منظور تامین شود.

مهرداد غضنفری ادامه داد: محور اصلی توسعه استان حمایت از بخش خصوصی است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا پیش‌زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری را به‌طور کامل فراهم کنند.

وی بیان کرد: وضعیت تمام واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و مناطق صنعتی قم به‌صورت میدانی توسط دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و مشکل‌های آنان برای رسیدگی فوری و رفع مشکل پایش می‌شود.

شهرک‌های صنعتی قم برای استقرار صنایع روز دنیا آماده‌است

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: شهرک‌های صنعتی این استان با دارای بودن زیرساخت‌های موردنیاز برای پیشرفته‌ترین فعالیت‌های تولیدی،‌ آماده استقرار صنایع مدرن و روز دنیاست.

محمود سیجانی بیان کرد: از استقرار صنایع پیشرفته و بدون آلایندگی در شهرک‌های صنعتی قم استقبال و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی افزود:‌ شهرک‌های صنعتی استان به مهمترین بازارهای مصرف کشور نزدیک هستند و با دارای بودن تمام امکانات و زیرساخت‌های موردنیاز تولید می‌توانند،‌ فرصت سرمایه‌گذاری مطمئنی را برای فعالان اقتصادی به‌خصوص در بخش صنایع پیشرفته ایجاد کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون نیز واحدهای صنعتی مدرن و پیشرفته‌ای در شهرک‌های صنعتی قم فعالیت می‌کنند که نقش مهمی در تولید محصولاتی همچون لوازم‌خانگی،‌ مواد غذایی و صنایع قطعه‌سازی دارند.

سیجانی گفت:‌ بسیاری از محصولات تولیدشده در قم علاوه بر بازارهای داخلی به بازارهای بین‌المللی نیز صادر می‌شود و مشتریان منطقه‌ای و جهانی،‌ دیدگاه مثبتی به کالاهای ساخت قم دارند که این موضوع نیز رغبت سرمایه‌گذاران برای فعالیت در این استان را در پی داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در قم،‌به دلیل وجود دانشگاه صنعتی و تدریس رشته‌های مهندسی در مراکز علمی، نیروی انسانی ماهر و کارشناس در بخش‌های مختلف برای فعالیت در واحدهای صنعتی پیشرفته که به افراد متخصص نیاز دارند،‌ فراهم است.

وی ادامه داد:در راستای راهبرد تقویت تولید ملی و مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان،‌ استقرار و راه‌اندازی صنایع پیشرفته در قم اهمیت بسیار زیادی پیداکرده است و به همین دلیل روند استقبال از سرمایه‌گذاران در این بخش با سهولت و حمایت بیشتری نسبت به گذشته انجام می‌شود.

۲۴۴ قرارداد حق بهره‌برداری درشهرک‌های صنعتی قم منعقد شد

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به ظرفیت‌ بالای استان برای استقبال و جذب تولیدکنندگان گفت: سال گذشته ۲۴۴ فقره قرارداد حق بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شد.

اسرافیل شعاعی بیان کرد: این موضوع نشان از جذب سرمایه‌گذاری و درنهایت افزایش تولید و سرمایه‌گذاری در سطح استان دارد.

وی افزود: همچنین حجم طرح‌های عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال ۹۸، ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۷ حدود سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این راستا ضمن تشکر از دستگاه‌های خدمات رسان تقاضا داریم به لحاظ اهمیت فوق‌العاده راهبرد جهش تولید، خدمات موردنیاز واحدهای صنعتی همچون گاز، آب، برق و تلفن مورد درخواست واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سرعت بیشتری تامین شود.

شعاعی گفت: دستاوردهای بخش تولیدی و صنعتی قم با شیوع ویروس کرونا متوقف نخواهد و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به‌سرعت از این مرحله عبور کنیم.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی قم برای جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنان که منجر به افزایش سطح تولید و اشتغال استان خواهد شد، تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی و معدنی موجود استان قم بیش از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در ۲هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی و صنایع معدنی استان برای ۵۶ هزار و ۸۰۴ تن فرصت اشتغال ایجادشده است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید