کد خبر: 321873
۰
۰
نسخه چاپی

امام‌ جمعه قم: کمک‌های مومنانه برای دستگیری مستمندان تداوم یابد

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی درخطبه مجازی که به دلیل قرارگیری مجدد قم در وضعیت قرمز کرونایی و تعطیلی برگزاری نماز جمعه صورت گرفت، ادامه داد: دولت نیز در رابطه با کمک به مستمندان و مستضعفان جامعه باید به وظایف خود به‌درستی عمل کند.

وی فزود: یکی از ویژگی‌های مثبت کرونا در کشور ما همین طرح‌های نوع‌دوستانه‌ای است که توسط گروه‌های مختلف مردمی در حال انجام است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به فرارسیدن روز عید غدیر، یادآور شد: مساله ولایت در این روز یکی از امتحان‌های بزرگ الهی بود که بسیاری از مردم از آن سربلند بیرون نیامدند.

وی با اشاره به نکات تفسیری آیه شریفه ابلاغ، اضافه کرد: در این آیه‌ به پیامبر اکرم( ص) خطاب شده‌است، آنچه به شما نازل کردیم را به مردم بگویید و از سرزنش عده‌ای بیمناک نباشید.

سعیدی تصریح کرد: نبی مکرم اکرم(ص) در رابطه با مساله امامت و خلافت بعد از وفات خود نگران بود و خداوند به پیامبر(ص) فرمود که اندوه ناک نباشد و موضوعی که به عهده رسول اکرم(ص) بود در واقعه غدیر را به مردم ابلاغ کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: یهودیان، بت‌پرستان و سایر اهل کتاب نسبت به آینده اسلام و همه‌گیری آن در صدر اسلام احساس نگرانی نداشتند و همواره زندگی مسالمت‌آمیزی را با مسلمانان تجربه کرده بودند.

وی عنوان کرد: بسیاری از اهل کتاب که با اسلام در عناد نبودند در جامعه اسلامی زندگی خوب و آرامی داشتند.

به گفته وی، حرکتی که در جامعه اسلامی برای اثبات امامت امیرالمؤمنین(ع) در روز غدیر خم انجام شد درس مهمی برای تمام تاریخ است که ابلاغ پیام الهی برای آینده مدیریت جهان اسلام بود.

سعیدی تصریح کرد: مساله ولایت فقط مختص دوران صدر اسلام نبوده بلکه تا روز قیامت امتداد دارد که در دوران غیبت این موضوع در ولایت‌فقیه استمرار یافته است.

امام‌جمعه قم گفت: غدیر امتحان الهی بود که مخالفت با آن شقاوت دنیوی و اخروی و تبعیت با آن نیز سعادت دودنیا را در پی خواهد داشت.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید