وضعیت قرمز کرونا در ۴ شهرستان استان مرکزی

به گزارش قم پرس، سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های اکیدی که ابلاغ می‌شود، متأسفانه عدم رعایت هم استانی‌ها به ویژه در برگزاری مراسم‌های پر ازدحام مثل جشن‌های عروسی، منجر به افزایش ابتلاء و بستری و به تبع آن افزایش مرگ و میر می‌شود.

وی در تکمیل این موضوع با توجه به اهمیت سلامتی مردم، هشدار داد: بر اساس مصوبه شورای پدافند زیستی استان با برگزاری هرگونه عروسی در تالارها و باغ‌های خصوصی با برخورد قضائی روبرو خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: علاوه بر زدن ماسک شیوه استفاده صحیح از آن نیز باید رعایت شود، همچنین شستشوی دست‌ها و رعایت فاصله یک و نیم متری در جاهای پر ازدحام باید مدنظر قرار داده شود، تا ما بتوانیم این وضعیت را مدیریت کنیم در غیر این صورت وضعیت بحرانی‌تر خواهد شد و کل استان قرمز می‌شود.

جمالیان در رابطه با وضعیت استان و شهرستان‌های تابعه در خصوص کرونا گفت: هفته پیش تنها اراک در وضعیت قرمز قرار داشت، اما متأسفانه امروز شاهد این هستیم که علاوه بر اراک، خمین، ساوه، دلیجان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های آشتیان، شازند، کمیجان و فراهان در وضعیت نارنجی قرار دارند. تمام اینها علائم هشداری است که طبق پیش بینی‌های هفته گذشته متذکر شدیم.

وی از مردم در خواست کرد که در این اعیاد از پخش نذورات به صورت اطعام جداً پرهیز کنند و نذورات به صورت جیره خشک باشد و مجدداً تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اعیاد را متذکر شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید