کد خبر: 321911
۰
۰
نسخه چاپی

توسعه نواحی صنعتی تا امکان صادرات ۵۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی قم

راه‌اندازی گروه کنترل و نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای، اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۴ساله دچار مرگ مغزی، افزایش هشت درصدی دانش‌آموزان قم در سال تحصیلی جدید، پایش پنج هزار واحد اقتصادی، افزایش ۱۹۹ درصدی تخلیه بار توسط راه آهن، افزایش تولید شیر و گوشت شتر، تصویب کلیات سند مبارزه با عرضه مواد مخدر قم، اجرای طرح مدیریت مصرف برق در جایگاه‌های سوخت، رشد ۴۴۳ درصدی ترافیک پست لجستیک، افزایش سطح تولید کشاورزی با ارتقای سلامت محصولات، ارسال ۲۳۰ ایده تبلیغی ویژه محرم به دفتر تبلیغات اسلامی، ساماندهی ۵۲ هزار ورزشکار، قطع سهمیه ۷۶ نانوایی متخلف و تاکید ۷۲ مداح قمی بر ضرورت پایبندی به مصوبات ستاد کرونا؛ از دیگر خبرهای هفته گذشته قم است.

امکان صادرات ۵۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت:‌ با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و توجه ویژه به موضوع کشاورزی تجاری در استان، امکان صادرات سالانه ۵۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی قم به بازارهای هدف وجود دارد.

هادی مومنی نسب در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بخش کشاورزی استان تجربه صادرات ۳۰ میلیون دلاری را در طول سال‌های گذشته داشته است که بر اساس راهبرد جهش تولید تلاش داریم این رقم افزایش یابد.

توسعه نواحی صنعتی

استاندار قم گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی قم به توسعه نواحی صنعتی در بخش‌های این استان توجه جدی داشته باشند.

بهرام سرمست هفته گذشت در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم، اهمیت توسعه ناحیه‌های صنعتی در بخش‌های پنج‌گانه قم را موردتوجه قرار داد و افزود: نواحی صنعتی مکمل و پشتیبان شهرک‌های صنعتی استان به شمار می‌آیند و باید موردتوجه جدی مسئولان امر قرار بگیرند.

جهش تولید با افزایش صادرات کالاهای تولیدی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای موفقیت در اجرای راهبرد جهش تولید، عملیاتی شدن برنامه‌های مورد نظر در این حوزه را با افزایش صادرات کالاهای تولیدی استان دنبال می‌کنیم.

محمود سیجانی در گفت وگو با ایرنا افزود: در همین راستا افزایش صادرات کالاهای ساخت قم به کشورهای همسایه و اوراسیا را در دستور کار داریم و همچنین زمینه اعزام هیات‌های تجاری استان و پذیرش هیات‌های تجاری کشورهای هدف را تقویت خواهیم کرد.

پایش پنج هزار واحد اقتصادی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در تیرماه سال جاری بیش از پنج هزار واحد اقتصادی توسط بازرسان این سازمان رصد و پایش شد.

احمدرضا سمیعی نسب در گفت‌وگویی افزود: در تیرماه امسال پنج هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی از واحدهای اقتصادی استان انجام و ۶۶۰ مورد پرونده تخلف به ارزش ۲۶۴ میلیارد و ۲۲۲ میلیون ریال نیز تشکیل شد.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی طرح قطار شهری

معاون فنی و مهندسی سازمان قطار شهری قم گفت: طرح قطار شهری قم در حال حاضر از نظر فیریکی ۶۰ درصد و از نظر ساخت ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

سید صدرا قاسمی هفته قبل در این رابطه افزود: ساخت‌ و ساز و تجهیزات این طرح نیز به‌ طور تخصصی در بخش‌های تهویه، سیگنال‌ها، مخابرات و اعلام حریق در حال انجام است.

راه‌اندازی گروه کنترل و نظارت شبانه حمل‌ونقل جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، از تشکیل گروه نظارت شبانه استان باهدف بررسی، کنترل و نظارت بر راه‌ها، ناوگان عمومی جاده‌ای، دفاتر حمل‌ونقل کالا و مسافر خبر داد.

محمدحسن کلهری در این رابطه گفت: این گروه در راستای صیانت و ارتقای کیفی زیرساخت‌های جاده‌ای، احصای کاستی‌ها و نظارت بر ناوگان عمومی راه‌اندازی شده است.

شروع اجرای نصب گاردریل مفصلی در آزاد راه قم - تهران

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: فاز چهارم طرح بزرگ جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم - تهران به طول ۲۵ کیلومتر آغاز شد.

جعفر اویسی هفته پیش در این رابطه افزود: با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال، طرح جایگزینی نیوجرسی‌های مفصلی با گارد ریل‌های رفوژ آزادراه قم - تهران عملیاتی شد.

افزایش تولید شیر و گوشت شتر

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: افزایش تولید شیر و گوشت شتر با استفاده از روش‌های اصلاح نژادی در استان دنبال می‌شود.

عباس پورمیدانی در گفت وگو با ایرنا افزود: راهبرد افزایش شیر و گوشت شتر در استان با همکاری کارشناسان و مرکزهای پژوهشی همچون انجمن علمی شتر ایران و مرکز اصلاح نژاد دام کشور در حال پیشرفت است و نتیجه‌های خوبی برای توسعه هرچه بیشتر صنعت شترداری قم درپی خواهد داشت.

نان تولیدی در قم از بالاترین استانداردها برخوردار است

مدیرکل غله قم گفت: بر اساس اعلام کارشناسان بهداشت و استاندارد، گندم، آرد و نان تولیدی در این استان همیشه بالاتر از استاندارد ملی کشور بوده است.

بهزاد رادمنش هفته گذشته با حضور در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل استاندارد بر کیفیت گندم نظارت جدی دارند و به‌صورت مکرر مراتب مطلوب بودن کیفیت گندم و نان استان را مورد تاکید قرار داده‌اند.

رونمایی از نخستین خودروی واکنش سریع پهپادی ایران در قم

اولین خودروی واکنش سریع ایران با تجهیزات مخابراتی ویژه با فناوری های پیشرفته از جمله پهپاد و بالن نظارتی با توان عملیاتی در تمام حوادث و بلایای طبیعی و همچنین مناطق بحرانی هفته گذشته در قم رونمایی شد.

افزایش سطح تولید کشاورزی با ارتقای سلامت محصولات

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: راهبرد افزایش سطح تولید در بخش کشاورزی استان تنها محدود به کمیت نیست، بلکه ارتقای کیفیت و سلامت محصولات در اولویت نخست این راهبرد قرار دارد.

عباس پورمیدانی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این سازمان در تلاش است تا با همکاری کشاورزان، محصولی سالم و باکیفیت در مزرعه‌ها و باغ‌های قم تولید و در بازار مصرف عرضه شود.

اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۴ساله

ولی‌الله صمدی کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای حیاتی نوجوان ۱۴ساله قمی که در تصادف موتورسیکلت دچار مرگ مغزی شده بود به افراد فهرست انتظار پیوند اعضا اهدا شد.

افزایش هشت درصدی دانش‌آموزان قم در سال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم پیش‌بینی کرد: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف برسد.

مریم سادات پناهنده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تغییر شکل بافت جمعیتی و مهاجرپذیر بودن استان قم ۲ عاملی است که باعث شده هر سال ضریب افزایش جمعیت دانش‌آموزی قم نسبت به استان‌های دیگر بیشتر شود.

رشد ۴۴۳ درصدی ترافیک پست لجستیک

مدیرکل پست قم گفت: در سه ماه نخست امسال پست لجستیک درخصوص ترافیک بسته‌های کوچک سفارشی و پیشتاز ۴۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ابوالفضل باقری منش در گفت‌وگو با ایرنا؛ با بیان این‌که شیوع کرونا، حجم فعالیت‌های این اداره کل را به‌صورت چشمگیری افزایش داده است، افزود: ۱۷ هزار و ۴۲۹ بسته کوچک سفارشی و پیشتاز توسط پست استان به مقاصد موردنظر ارسال‌شده که این تعداد در سال گذشته تنها سه هزار و ۲۱۲ مورد بوده است.

مهاجرت و حاشیه‌نشینی نقش مهمی در افزایش آسیب‌های اجتماعی دارد

فرمانده انتظامی قم، به کاهش جرایم استان در ۳ ماهه گذشته در این استان اشاره و بیان کرد: مهاجرت و حاشیه نشینی از مسائل حائز اهمیت در تعیین نرخ افزایش جرایم و آسیب های اجتماعی به شمار می آید.

سردار سید محمود میر فیضی حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی؛ شهر مذهبی قم را مرکز تولید دانش و پشتوانه فکری نظام عنوان کرد و افزود: خدمت در این شهر مقدس مایه افتخار است.

فعالیت مدرسه‌ها بر مبنای آموزش مجازی است

استاندار قم، با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری حضوری کلاس های درس در مناطق سفید گفت: در حال حاضر و با توجه به قرار داشتن قم در وضعیت هشدار اقتضای تشکیل حضوری کلاس های درس در این استان وجود ندارد و اصل فعالیت تحصیلی در قم بر مبنای آموزش مجازی است.

بهرام سرمست در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیوکنفرانس در آن شرکت کرده بود، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مگر این‌که تا موعد تعیین شده برای آغاز به کار مدارس در قم گشایشی حاصل و وضعیت این استان سفید شود.

تصویب کلیات سند مبارزه با عرضه مواد مخدر قم

در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم، کلیات سند مبارزه با عرضه مواد مخدر در این استان شامل روانگردان ها و پیش سازها به تصویب رسید.

افزایش صادرات قم

مدیرکل گمرکات قم گفت: میزان صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه ۲۹هزار و ۴۰۱تن بوده‌است.

محمد خلیلی هفته گذشته در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این مدت انواع کالا از قبیل گرانول، پفک، کفش و صندل، شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به ارزش۳۷ میلیون ۹۳۷ هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شده‌است.

ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم، با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: برای ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی کرده ایم و امیدواریم واحدهای مذکور را به موقع به محرومان و افراد فاقد مسکن این استان تحویل دهیم.

داریوش بلدی در دیدار با احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از برنامه های این نهاد افزود: با توجه به وسعت قم و پراکندگی روستاهای این استان در اجرای طرح های عمرانی به مشارکت و همیاری مردم و مسئولان نیاز بیشتری داریم.

ساماندهی ۵۲ هزار ورزشکار

مدیرکل ورزش و جوانان قم گفت: ۵۲ هزار ورزشکار در قالب ۴۷ هیات ورزشی در این استان سازماندهی شده‌اند و به‌صورت حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مشغول فعالیت هستند.

رسول مُنعِم هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا، با بیان این‌که تعداد هیات های ورزشی استان از ۴۳ به ۴۷ هیات در چند ماه اخیر افزایش یافته است، افزود: افزایش رشته‌های ورزشی به منظور استفاده و فعالسازی ظرفیت‌های موجود در استان و جذب بیشتر علاقه‌مندان به ورزش است.

ارسال ۲۳۰ ایده تبلیغی ویژه محرم به دفتر تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغ عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در پی فراخوان رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای ارائه ایده‌های تبلیغی ویژه ماه محرم در شرایط کرونایی، ۲۳۰ ایده به این نهاد حوزوی ارسال شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی کمال با بیان این‌که دفتر تبلیغات اسلامی بزرگ‌ترین نهاد رسمی اعزام مبلغ دینی در کشور است، افزود: دفتر تبلیغات اسلامی توان اعزامی ۱۲ هزار مبلغ دینی در ایام محرم را به سراسر کشور دارد که هیچ نهادی در کشور توان چنین اقدامی ندارد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید