کد خبر: 321994
۰
۰
نسخه چاپی

اجتماع در آرامستان‌های قم به حداقل برسد

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی شهرداری قم سید سیف‌ الدین موسوی نیارکی با اشاره به وجود برخی تجمع‌ها در مراسم‌های تشییع یا ختم در آرامستان‌های سطح شهر و بهشت معصومه(س)، اظهار داشت: اگر این تجمع‌ها برگزار نشده و این مراسم‌ها با حداقل افراد اجرا شود، می‌توانیم گامی مثبت در جلوگیری از شیوع کرونا برداریم.

موسوی نیارکی ادامه داد: کاری که در اوج اول بیماری کرونا در قم انجام شد این بود که مردم در بسیاری از این موارد اصول بهداشتی را رعایت کردند و این موجب شد با کمترین مشکل از این مرحله گذر کنیم.

مدیرعامل آرامستان های قم افزود: در محله دوم مردم آنچنان که باید رعایت دستورهای بهداشتی و پروتکل‌ها را جدی نگرفته‌اند و همچنان شاهد تشییع جنازه و برگزاری مراسم‌های ختم و تجمع در آرامستان‌ها و مساجد هستیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عمل شدنی نیست، بیان کرد: وقتی تجمع عزاداران صورت بگیرد امکان سرایت بیماری بسیار بالا می‌رود.

مدیرعامل آرامستان‌های قم خاطر نشان کرد: اگر تشییع کمتر انجام شود و مراسم‌هایی که در مساجد برگزار می‌شود کنترل شود وضعیت قم بسیار بهتر خواهد بود.

در همین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عصر یکشنبه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هفت تَن در قم بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند که نشناگر

محمد رضا قدیر در تبیین آخرین وضعیت کرونا در قم اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به نوزدهم مرداد ۷۳ تَن پذیرش اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا انجام شد.

قدیر با اشاره به ۳۷ مورد بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان افزود: ۳۳ تَن از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، نیز ترخیص شدند.

رئیس علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر ۳۶۳ تَن مشکوک به کرونا در بیمارستان های قم بستری هستد، که حال ۶۸ تَن آنها وخیم است.

قدیر یادآور شد: در شبانه روز گذشته هفت تَن که آزمایش کرونای آنها مثبت بود، جان خود را از دست دادند.

با افزایش تعداد فوتی ها و بستری های کرونا در قم از هفته گذشته، وضعیت در این استان قرمز اعلام شد.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

/

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید