کد خبر: 322061
۰
۰
نسخه چاپی

فضاهای ورزشی قم ۱۲۳ هزار متر مربع توسعه یافت

رسول منعم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: فضاهای تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان قم از ۱۹ صدم به ۲۴ صدم افزایش رسید، و با احتساب فضاهایی که در اختیار دیگر دستگاه های دولتی و همچنین بخش خصوصی قرار دارد، فضاهای ورزشی استان نیم متر مربع افزایش پیدا کرد.

منعم همچنین با بیان اینکه تعداد هیات های ورزشی قم در اواخر دولت دهم ۴۴ هیات بود ولی در حال حاضر به ۴۷ هیات ورزشی افرایش پیدا کرده است گفت: سال گذشته هیات های قایق رانی و شمشیر بازی به هیات های ورزشی استان اضافه شد.

وی گفت: در پایان سال ۹۱ تعداد مسابقه های قهرمانی قم ۳۷۴ مسابقه بود ولی در پایان سال ۹۸ تعداد ۴۳۹ مسابقه انتخابی را در استان شاهد بودیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال ۹۱ تنها ۴۰۳ تیم ورزشی به مسابقه های قهرمانی کشور اعزام می شدند، گفت: در سال پایان سال قبل تعداد تیم های اعزامی از قم به مسابقه های کشوری و تیم ملی ۸۱۸ تیم بود.

وی با بیان اینکه تعداد میزبانی رقابت های مختلف ورزشی در قم از ۵۸ مورد در سال ۹۱ به ۸۰ مورد در پایان سال ۹۸ افزایش پیدا کرد، افزود: تعداد ورزشکاران دعوت شده به اردوی تیم ملی نیز از ۱۴۹ ورزشکار در سال ۹۱ به ۱۷۳ ورزشکار در سال قبل رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته قم در پایان سال ۹۱ را ۴۰ هزار تَن ذکر کرد و گفت: این تعداد ورزشکار به ۵۱ هزار و ۹۶۳ تَن در پایان سال گذشته افزایش پیدا کرد.

وی افزود: تعداد تیم های ورزشی قم که در لیگ‌ کشوری حاضر هستند نیز از ۵۱ تیم در سال ۹۱ به ۸۹ تیم در سال قبل رسید.

وی مجموع عناوین قهرمانی کسب شده در قم در مسابقه های ورزشی انفرادی در سال ۹۱ را ۵۳۴ مورد دانست و گفت: این تعداد در سال ۹۸ به یکهزار و ۵۸۷ عنوان ارتقا پیدا کرد.

منعم افزود: تعداد عنوان های ورزشی تیمی قم نیز از ۶۲ عنوان در سال ۹۱ به ۱۲۳ عنوان در سال ۹۸ رسید.

مدیرکل ورزش قم همچنین تعداد عناوین آسیایی و جهانی کسب شده توسط ورزشکاران قمی در سال ۹۱ را ۳۱ مورد خواند و گفت: این تعداد در حال حاضر ۱۱۵ مورد می باشد.

وی تعداد باشگاه های ورزشی خصوصی قم در سال ۹۱ را ۱۳۳ باشگاه برشمرد و گفت: اکنون ۲۶۳ باشگاه ورزشی در قم فعال است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه جوانان این استان گفت: کل اعتباری که در سال ۹۱ به حوزه جوانان قم پرداخت شد، بالغ بر ۴۲۵ میلیون ریال بود که این رقم در سال ۹۸ به ۱۲ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال افزایش یافت.

منعم با یادآوری اینکه در سال ۹۱ هیچ سازمان مردم نهادی به صورت رسمی در حوزه جوانان قم فعال نبود، گفت: هم اکنون ۴۸ سازمان مردم نهاد از اداره کل ورزش و جوانان قم مجوز گرفتند که ۳۵ مورد آنها فعالیت مستمر و جدی در بخش های مختلف مذهبی، فرهنگی، علمی، پژوهشی، هنری، سبک زندگی، کسب و کار ورزشی و طب اسلامی دارند.

وی یادآور شد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ تعداد مجوزها و اعتبارنامه های صادر شده برای سازمان های مردم نهاد قم در حوزه جوانان ۲ برابر شده و ۱۳ اعتبارنامه را صادر کردیم.

این مسئول با اشاره به برگزاری ۳۴۰ کارگاه آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج با حضور ۱۰ هزار و ۹۳۸ تَن طی سال گذشته افزود: در بحث تسهیلات ازدواج نیز در حالی که در سال ۹۶ به هر زوج فقط ۳۰ میلیون ریال وام ازدواج داده می شد، این رقم در سال جاری به ۵۰۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل ورزش قم یادآور شد: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار و ۹۶۴ تَن در قم از تسهیلات ازدواج استفاده کردند و سهم تسهیلات ارایه شده به زوج ها نیز سه هزار و ۷۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بود، و ۹۳ درصد متقاضیان نیز موفق به دریافت شدند.

وی با یادآوری اینکه یکی از اقدام های دولت دوازدهم در توسعه زیرساخت های فرهنگی ورزشی احداث خانه های جوان بوده است، تصریح کرد: در همین راستا در قم سه خانه جوان را در مناطق کهک، دستجرد و شهرک پردیسان به بهره برداری رساندیم.

منعم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا اقدام های موثری را از سوی سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی قم شاهد بودیم، گفت: در همین خصوص ستاد مقابله با شیوع کرونا تشکیل، و ۶ جلسه آن نیز برگزار شد و این ستاد علاوه بر تاثیری که در تصویب قوانین و موضوع های مرتبط با این بیماری داشته، با نظارت های خود نقش بسزایی را نیز بر اجرای آنها ایفا کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با تاکید بر اینکه در حال حاضر از مرحله مقابله با کرونا به مدیریت این بیماری رسیدیم، افزود: موضوع مدیریت ویروس در ستاد فوق به خوبی پیش بینی شده است.

وی در ادامه ضد عفونی اماکن مختلف توسط سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: در زمینه توزیع اقلام بهداشتی و تهیه کلیپ های آموزشی با موضوع های مختلف روانشناسی و ورزشی و پخش آن در فضای مجازی نیز اقدام های خوبی انجام پذیرفته است.

وی تهیه و توزیع سه هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی توسط سازمان های مردم نهاد و هیات های ورزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: با اهتمام مدیریت ارشد استان و تفاهمی که با مدیران بانک ها از جمله بانک ملی داشتیم، بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به شکل قرض الحسنه به باشگاه های ورزشی خصوصی پرداخت شد.

وی افزود: ۱۶۸ باشگاه ورزشی از تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیونی ریالی بهره مند شدند و به ۲۰۰ مربی ورزشی قم نیز وام قرض الحسنه ۲۰ میلیون ریالی پرداخت شد.

وی یادآور شد: طبق تفاهم نامه صورت گرفته بین اداره کل ورزش و جوانان قم با صندوق کارآفرینی امید سه میلیارد ریال تسهیلات نیز از محل این صندوق در نظر گرفته شد، که سرمایه خوبی برای باشگاه های ورزشی قم به شمار می آید و تعدادی زیادی از باشگاه ها هم برای دریافت این وام اقدام کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ورزشگاه ۴۵۰۰ نفره شهرک پردیسان گفت: برای این طرح از محل اعتبارهای ملی و استانی ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به دلیل مشکل های مالی چند سال متوقف بود، افزود: این طرح یک طرح کاملی است و در طراحی آن نیز فضاهای اداری، آموزشی، ورزشی، سالن استاندارد ورزش های توپی و همچنین فضای اقامتی و پارکینگ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه جهت انتخاب پیمانکار این طرح یک مرحله مناقصه انجام شده ولی فقط یک پیمانکار شرکت کرده است، افزود: به زودی آگهی مرحله دوم مناقصه نیز منتشر خواهد شد، از این رو از بخش خصوصی که توانایی اجرا و تکمیل این طرح را دارند، دعوت به عمل می آوریم.

وی با اشاره به احداث زمین های چمن مصنوعی در بخش های کهک، خلجستان و جعفریه گفت: در حال حاضر و در راستای اجرای ماده ۲۷ چهار مکان ورزشی استان جهت واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان قم تکمیل مرحله نخست طرح باشگاه سوارکاری عادیات در کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم - اصفهان را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح در زیربنای ۱۱ هزار مترمربع احداث شده و شامل بخش های مختلف اعم از استخر، ماساژ اسب و رستوران است، که تلاش می کنیم در هفته دولت آن را افتتاح کنیم.

منعم همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای سامان دهی مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) قم افزود: درصدد هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی و با ایجاد فضاهای اقامتی و زمین های فوتبال جانبی و فضای مناسب برای ورزش های هوایی مانند تیراندازی این مجموعه را فعال تر کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ورود تیم های فوتبال به استان بیان کرد: طبق وعده های داده شده از طرف بخش خصوصی که البته رسمی نیست، احتمالا یک تیم دسته ۲ یا دسته یک فوتبال را در استان خواهیم داشت.

منعم همچنین با اشاره به بهربرداری از مجموعه ورزشی کم نظیر پیامبر اعظم (س) با زیر بنای هشت هزار و ۸۲۰ متر مربع شامل سالن سرپوشیده ۱۵۰۰ نفره، استخر سرپوشیده و آکادمی ورزش های زورخانه ای در سال ۹۸ افزود: افتتاح چمن مصنوعی شهدای ۱۵ خرداد و بهره برداری از ۲ فضای ورزشی واگذار شده به بخش خصوصی در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ شامل سالن سرپوشیده شهرک پردیسان و همچنین سوله و استخر سرپوشیده تختی نیز از جمله طرح هایی بود که سال گذشته به بهره برداری رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان قم همچنین با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در حوزه ورزش روستایی، توسعه فضاهای ورزشی را باعث رشد و پویایی ورزش در مناطق روستایی استان عنوان کرد و گفت: ۷۹ خانه ورزش روستایی در استان تکمیل شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید