کد خبر: 324634
۰
۰
نسخه چاپی

۵۰ درصد مدارس قم نیازمند بازسازی و یا مقاوم‌سازی است

محسن پورگلیان روز پنجشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از نظر استاندارد فنی در حال حاضر ۵۰ درصد مدارس قم از نظر سازه‌ای، تاسیساتی و معماری مستحکم است و ۳۲ درصد نیازمند مقاوم‌سازی و ۱۸ درصد نیز نیازمند تخریب و بازسازی می‌باشد.

وی با بیان این‌که مدارس نیازمند تخریب و بازسازی به لحاظ ایستایی مشکلی ندارد، اضافه کرد: ۱۸ درصد معادل ۱۷۰ مدرسه با یک هزار و ۳۱۸ کلاس درس و ۱۷۱ هزار مترمربع زیربنا نیازمند تخریب و بازسازی است.

وی ادامه داد: ۳۲ درصد مدارس که نیازمند مقاوم‌سازی است نیز معادل ۱۸۷ مدرسه با ۲ هزار و ۵۳ کلاس درس و ۲۹۱ هزار مترمربع زیربنا می‌باشد.

پورگلیان خاطرنشان کرد: از سال ۸۵ که طرح تخریب و بازسازی شروع شد، در ارزیابی صورت گرفته از مدارس استان قم، مشخص شد یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس باید تخریب شود.

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۱۳ کلاس معادل ۹۰ مدرسه با ۱۴۱ هزار مترمربع زیربنا تخریب و بازسازی‌شده که معادل ۹۰ درصد سهم مصوب کلاس‌های تخریبی دراستان قم است.

به گفته وی، معیار ارزیابی در طول ۱۴ سال گذشته تغییر کرده و بر اساس طول زمان و تغییر معیار ارزیابی، تعداد مدارس تخریبی افزایش‌ یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس قم اضافه کرد: دراین مدت ۷۳ مدرسه با ۷۶۲ کلاس درس و ۷۷۸ هزار مترمربع زیربنا نیز مقاوم‌سازی شده‌است.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید