مردم استان مرکزی از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند

سید محمد جمالیان اظهار کرد: وضعیت شهرستان‌های استان در مواجهه با کرونا نسبت به هفته گذشته بهتر شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های اراک قرمز، خمین قرمز، آشتیان سفید، تفرش سفید، خنداب سفید، دلیجان، زرندیه، ساوه، فراهان و شازند زرد و کمیجان و محلات نارنجی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هفته گذشته با سیر نزولی بستری‌های ناشی از ابتلاء به کرونا مواجه بودیم اما از یکشنبه این هفته تعداد بستری‌ها افزایش و مجدد کاهش یافته است و امیدواریم سیر نزولی تداوم پیدا کند.

وی عنوان کرد: وضعیت بیمارستان‌های استان در خصوص بستری بیماران خوب است و هنوز تعادل بین ورود و خروج رقم نخورده‌است و نیاز است بیمارستان خوانساری اراک استفاده شود و در صورت نیاز بیمارستان امیر کبیر نیز آماده می‌شود.

جمالیان افزود: با توجه به مساعد نبودن وضعیت استان‌های همجوار در مواجهه با کرونا از مردم انتظار می‌رود از سفرهای غیر ضروری به این استان‌ها خودداری و به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه کنند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور ماه و آغاز فصل سرد عنوان کرد: رفتار بسیاری از ویروس‌ها با آغاز فصل سرد و کاهش دما به گونه‌ای است که حالت تهاجمی پیدا می‌کنند و افزایش میزان بستری و مرگ و میر پیش بینی می‌شود به همین دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این برهه امری مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به گذشته هفته دوم از آغاز فعالیت مدارس به صورت حضوری اظهار کرد: شرایط مدارس در استان خوب است و نکات لازم نیز گوشزد شده است اما همچنان به برگزاری کلاس‌های غیر حضوری تاکید داریم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید