۴۶ کرونایی در شاهرود بستری هستند/ روند نزولی در شرق استان سمنان

به گزارش قم پرس رضا چمن ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در دو هفته اخیر خوشبختانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، وضعیت متفاوت‌تری از دیگر نقاط کشور و استان از نظر ابتلاء به کرونا ویروس را شاهدیم و روند نسبتاً نزولی بستری شدگان را داریم، بیان کرد: همراهی مردم شاهرود و میامی در زمینه دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان الزامی است.

وی با ابیان اینکه مشارکت خیران سلامت و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته افزایش و استمرار یابد، ابراز داشت: در مجموع همکاری مردم، رسانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در شرق استان برای مقابله با کرونا ویروس مطلوب است اما باید این امر تقویت شود.

میامی در وضعیت زرد

رئیس علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه از ابتدای دوره همه‌گیری تاکنون هفت هزار و ۵۵۷ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ما مراجعه داشته‌اند که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند، ابراز داشت: تا امروز بیش از شش هزار و ۴۰۰ نمونه آزمایشگاهی تهیه شده و یک هزار ۶۶۷ نفر مثبت بوده‌اند.

چمن با بیان اینکه اکنون ۴۶ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تشخیص ابتلای به کرونا بستری هستند، ابراز داشت: سیاست تبلیغی و فرهنگی برای هشدار شیوع کرونا ویروس و همچنین آنفلوانزا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با جدیت دنبال شود تا بتوانیم همراهی بیشتر مردم را شاهد باشیم.

وی افزود: اکنون شرایط شهرستان شاهرود بر اساس رنگ بندی نارنجی و وضعیت شهرستان میامی زرد می‌باشد و مطابق معمول پایان هر هفته مجدداً شرایط ارزیابی و نتیجه اعلام می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید