کد خبر: 324759
۰
۰
نسخه چاپی

تقویت جبهه مقاومت از وظایف حوزه علمیه است

به گزارش شنبه شب مرکز خبر حوزه حجت الاسلام محمد صادق یوسفی مقدم در همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم با اشاره به فلسفه برگزاری این همایش اظهار داشت: از یک طرف تاکید رهبر معظم انقلاب بر مساله مقاومت و اهمیت پژوهش در این خصوص و از طرف دیگر تقویت نرم افزاریِ فکریِ مجامع اسلامی به عنوان فلسفه وجودی دفتر تبلیغات اسلامی ما را بر آن داشت که این همایش را برگزار کنیم.

وی مقاومت را از موضوع های مهم امروز در سطح ملی و بین المللی دانست و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی باید در جبهه مقاومت حضور پیدا کند و وظیفه خود که تقویت این جبهه است را انجام دهد.

دبیر همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن همچنین با اشاره به چگونگی فرآیند برگزاری آن گفت: طرح این همایش به قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی ارائه و مراحل تصویب خواهی طی شد، شورا و کمیته علمی آن نیز به وجود آمد و موضوع ها و زیر موضوع های آن مصوب شد.

وی با اشاره به فراخوان مقاله در همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم افزود: بعد از فراخوان ۱۴۸ مقاله به دبیرخانه همایش رسید و از بین آنها ۹۹ مقاله برگزیده شد، هر چند برخی مقاله ها به علت ضعیف بودن و بعضی دیگر نیز به دلیل غیرقرآنی بودن انتخاب نشدند.

یوسفی مقدم با اشاره به مراحل انتشار مقاله های برگزیده افزود: این ۹۹ مقاله را پس از ارزیابی ها و ملاحظه های گوناگون برای نشر ارسال کردیم و در همین زمینه ۱۱ نشست علمی برگزار شد که بسیار ارزشمند بودند و بعد از غنی سازی، برای نشر ارسال شد و در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت و آیین رونمایی از آثار این همایش انجام خواهد شد.

وی با قدردانی از برخی مراکز که در تدوین مقاله و برگزاری نشست های علمی این همایش همکاری داشتند، افزود: از جمله این مراکز می توان به مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، آستان قدس رضوی، جامعه الزهرا(س)، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع)، دانشگاه امام باقر(ع)، دفتر نمایندگی ولی فقیه در کردستان، خبرگزاری ایکنا، مرکز مدیریت حوزه علمیه، جامعه المصطفی العالمیه، مرکز پژوهش های صدا و سیما، مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی، صدا و سیمای جموری اسلامی ایران، موسسه نشر و تنظیم آثار امام(ره)، شبکه قرآن، رادیو قرآن، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای عالی قرآن، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و به خصوص میز توسعه و توانمندسازی قرآن و روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد.

دبیر علمی همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن با بیان اینکه ۲۷ مقاله برتر این همایش منتخب شدند که در قالب پنج کمیسیون تخصصی گفتمان سازی و روش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم، همچنین مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم، الگوهای مقاومت اسلامی در قرآن کریم، دستاوردهای مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم و چالش های مقاومت از نگاه قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کمیسون های این همایش از امروز کار خود را آغاز خواهند کرد و سوم مهرماه به کار خود پایان می دهند، خاطرنشان کرد: علاقه مندان جهت دسترسی به مجموعه مقاله های همایش فوق می توانند به پرتال قرآن مراجعه کرده و مقاله مورد انتخاب خود را دریافت کنند.

همایش ملی مقاومت از نگاه قرآن کریم به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری قطب های فکری و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در تالار شیخ طوسی این دفتر به صورت مجازی و با مجوز ISC برگزار شد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید