شیوع پیک سوم کرونا و شرایط نگران کننده استان مرکزی

به گزارش قم پرس سید علی آقازاده روز شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا نشان از شیوع پیک سوم بیماری کرونا است و در بعضی از استان‌ها ابتلاء و مرگ و میر ناشی از کرونا رکورد زده است.

وی ادامه داد: متأسفانه شیوع موج سوم کرونا به دلیل عدم رعایت موارد و موضوعات بهداشتی، سفرهای یک ماه اخیر و کاهش حساسیت مردم در رعایت موازین بهداشتی بوده است به‌طوری که امروز در کوچه، خیابان، بازار، پاساژها و ادارات رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به دو ماه گذشته کمتر مشاهده می‌شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه حساسیت مردم نسبت به رعایت موارد بهداشتی کاهش یافته است، عنوان کرد: در وهله اول باید با کمک مردم و همیاری آنها بار دیگر پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت بیشتری رعایت شود.

کلاس‌های غیرحضوری؛ پیشنهاد استاندار به والدین

آقازاده عنوان کرد: از والدین انتظار می‌رود از کلاس‌های غیرحضوری تا حد امکان استفاده کنند و آموزش و پرورش نیز موظف است تا مادامی که حتی یک دانش آموز به صورت حضوری آموزش‌های لازم را کسب می‌کند، محیط مدارس را ضدعفونی کنند.

وی گفت: والدین و خانواده از فرزندان خود مراقبت کنند چرا که بچه‌ها ممکن است کمتر مبتلا شوند اما ناقلین قوی هستند.

استاندار مرکزی در خصوص بسته شدن آرامستان‌ها گفت: در بسته شدن آرامستان ها با اعتراضات به حق مردم مواجه بودیم اما این اقدام به دلیل کنترل و مدیریت بیماری بود.

آقازاده افزود: متأسفانه با بازگشایی آرامستان‌ها، پاساژها، مراکز خرید و اماکن عمومی مانند بانک‌ها و… حساسیت‌ها از بین رفته است، حال از مردم انتظار می‌رود پیش از تصمیم گیری های سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته وی، وضعیت استان‌های همجوار مانند لرستان، قم و تهران در مواجهه با کرونا شرایط ویژه‌ای است و از طرفی رفت و آمدها به این استان‌ها اجتناب ناپذیر است و ممکن است بار دیگر در ترددها در پارک‌ها، پاساژها، آرامستان و… تصمیم‌های سختگیرانه اعمال شود.

۸۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

استاندار مرکزی گفت: نزدیک به ۸۰ درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و باید تاوان بی توجهی جمعیت ۲۰ درصدی را بدهند که نسبت به این مساله اهمال می‌ورزند بنابراین شناسایی و برخورد با این اقلیت لازم است.

آقازاده بیان کرد: امروز استان مرکزی از نظر جمعیتی نوزدهمین استان کشور است، اما از نظر ابتلاء و فوت ناشی از کرونا پانزدهمین استان کشور است و ممکن است ظرف ۲ هفته آینده وضعیت استان به مراتب نگران کننده تر شود.

وی توجه به شرکت‌های دانش بنیان را مهم برشمرد و افزود: رونمایی از کیت تشخیص کرونا و آنفلوانزا از جمله دستاوردهای خوب در حوزه شرکت‌های دانش بنیان استان است در این راستا باید تمامی دستگاه‌های اجرایی در هر موضوعی در حمایت از پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان گام بردارند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید