کد خبر: 324884
۰
۰
نسخه چاپی

۷۵ درصد نمونه گیری کرونا درقم مثبت است

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در جلسه هیات مدیره سازمان نظام پزشکی قم اظهار داشت: شاهد پیک سوم و شدید ویروس کرونا در قم هستیم و تعداد بستری ها روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: متاسفانه رعایت پروتکل ها کم شده و امروزه شاهد هستیم که فقط ۶۰ درصد مردم قم دستورهای بهداشتی را رعایت می کنند که البته بخشی به علت کلافگی و خستگی مردم است اما باید بدانند که اگر دستورهای بهداشتی رعایت نشود شاهد مشکل های بسیاری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: نباید کادر درمان احساس بی‌انگیزگی کنند زمانی که یک پرستار و یا پزشک در خیابان مشاهده کند مردم دستورهای بهداشتی را رعایت نکرده و یا از ماسک استفاده نمی کنند بی انگیزه شده و خستگی در تَن آن می ماند.

قدیر گفت:‌به هیچ عنوان به دنبال کرونا هراسی نیستیم و فقط تاکید می کنیم که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و به مسائل بهداشتی توجه نکنیم شاهد وضعیت نگران کننده تری خواهیم بود.

وی بیان کرد: اقدام هایی نظیر دورکاری، کم‌کردن‌حجم کاری اداره ها و تعطیلی صنوف پرخطر را پیشنهاد داده‌ایم و در راستای اجرای دستورهای بهداشتی با هیچ نهادی تعارف نداریم و هر مجموعه و یا صنفی که مقررات را رعایت نکند قطعا پلمب خواهد شد.

قدیر افزود: متاسفانه بستنی‌فروشی ها، نانوایی ها و مجتمع های تجاری کمترین رعایت دستورهای بهداشتی را دارند از این رو تذکرهای لازم ارائه و در صورت توجه نکردن برخورد خواهد شد.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید