کد خبر: 324894
۰
۰
نسخه چاپی

آیت الله نوری همدانی :دفاع مقدس انقلاب اسلامی را تثبیت کرد

به گزارش روز دوشنبه دفتر این مرجع تقلید ، در این پیام آمده است: با سلام و تحیت به آن مجمع محترم و تکریم همه خانواده معظم شهیدان و ایثارگران و گرامیداشت هفته دفاع مقدس که مقارن گردید با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام.
پیام ادامه یافته است: بی‌شک کسانی که حماسه دفاع مقدس را خلق نموده‌اند اقتدا به آن امام عزیز کردند و در نهان شان این گونه سخن می‌گفتند که ای حسین عزیز اینک که از پیوستن به اصحاب عاشورائی تو بازمانده‌ایم و توفیق یاری‌ شما را نداشته‌ایم و از ما فیض شهادت در رکابت در سرزمین کربلا سلب گردید، اما حرارت عشق و محبتت آنچنان جان ما را در برگرفت و روحمان را آزاد ساخت که به فرمان نائب الامام سراسیمه به سرزمین‌های دفاع از دین جدّت حرکت نموده و با شعار« یا لیتنا کنّا معکم فنفوز فوزا عظیما» عرض ارادت خود را اعلام داشته و نشان دادن که تعلیم یافتگان خمینی کبیر عاشقانه مکتب حسینی او را حافظ خواهند بود.
در این پیام آمده است: شعله آتش جنگ تحمیلی عراق به مملکت ایران زبانه کشید که همۀ قدرت‌های استکباری به حمایت از عراق برخاستند. این جنگ همان طور که حضرت امام خمینی رضوان الله علیه فرمودند از الطاف خفیۀ خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد و به دشمنان اسلام فهماند که این انقلاب ریشه در اعماق دل‌های مردم مسلمان ایران دارد و این دلاور مردان با فداکاری و دادن جان عزیز و خون‌های گرم و رنگین خود آن را حفظ می‌کنند و در عرصۀ جهانی این مطلب را به ثبوت می‌رسانند که این انقلاب با آرمان‌های دینی و الهی که دارد برای آنها از جان عزیزتر است.

پیام حاکیست:‌ به علاوه این جنگ هشت ساله چهره‌ها را شناساند و سنگ محکی بود که گفتار پرارزش خداوند را که فرمود: «وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ حَتَّیٰ نَعْلَمَ الْمُجَاهِدِینَ مِنْکُمْ وَالصَّابِرِینَ»؛ شما را امتحان می‌کنیم تا مجاهدان و صبرپیشگان از دیگران معلوم گردد، متجلی ساخت.
در این پیام آمده است: و امروز این انقلاب استکبار ستیز ثمره همان مجاهدان است که با رهبری حکیمانه رهبری معظم انقلاب در حال درنوردیدن قله‌های افتخار از نظر نظامی و جهادی است و بر همگان لازم است از ارزش‌های دفاع مقدس حفظ و حراست نمایند و آثار ارزشمند آن دوران در مقابل دید همگان خصوصاً نسل جوان قرار گیرد و همه بدانند چه جان‌فشانی‌های شده است و چه انگیزه‌ای در خلق این حماسه بوده است.

پیام ادامه یافته است: معرفی آثار شهدا و دفاع مقدس عملی بسیار مهم است که باید در تمام شهرها و روستاها برود. امروز همگان نسبت به حفظ و حراست این دفاع مقدس مسئول هستیم و حفظ آرمان شهدا و نگهداری از انقلاب امری واجب و لازم است؛ در پایان لازم می‌دانم از همه عزیزان تشکر و قدردانی نمایم و توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.
۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ نخستین روز هفته دفاع مقدس است.

موزه دفاع مقدس استان قم که عملیات اجرایی ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده ، قرار است در هفته گرامیداشت دفاع مقدس سال جاری به بهره برداری برسد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید