آمار مبتلایان به کروناویروس در فارس به مرز ۵۰ هزار نفر رسید

به گزارش قم پرس دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با انجام بیش از ۲۷۸ هزار مورد نمونه آزمایشگاهی مربوط به کرونا ویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون، آمار موارد مثبت قطعی شناسایی شده به ۴۹ هزار و ۹۲۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به مرگ یک هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جان باختگان این بیماری در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون را ۹۳۸ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه هم اکنون ۷۶۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کرونا ویروس در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این تعداد ۷۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر همتی همچنین از افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری کووید ۱۹ به ۴۶ هزار و ۴۹۹ نفر از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: این افراد هم اکنون با سلامت کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه در گزارش امروز خود به میانگین سنی مبتلایان در استان اشاره کرد که ۴۱ سال بوده است و افزود: میانگین سنی جان باختگان نیز از ابتدای شیوع بیماری، ۶۷ سال بوده است.

دکتر همتی ۵۷ درصد مبتلایان استان را مرد و ۴۳ درصد را زن اعلام کرد و ادامه داد: در آمار جان باختگان استان نیز ۵۹ درصد از گروه مردان و ۴۱ درصد از گروه زنان بوده اند.

او با بیان توصیه امروز خود به مردم استان، نسبت به وضعیت قرمز تمامی استان‌های همجوار فارس هشدار داد و یادآور شد: در صورت بی توجهی مردم فارس به اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و حفظ فاصله فیزیکی، استان فارس نیز در هفته‌های آینده با وضعیت قرمز مواجه می‌شود و امیدواریم با همکاری عمومی در این زمینه، با چنین شرایطی مواجه نشویم.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید