کد خبر: 326270
۰
۰
نسخه چاپی

شیوهٔ رهبری و مدیریت پیامبر اسلام (ص) بازخوانی می‌شود

به گزارش قم پرس، پژوهشگران حوزهٔ تاریخ و تمدن بر این باورند تعالیم اجتماعی پیامبر اسلام در مدت کوتاهی از میان قبایل متخاصم عرب، مدنیتی استوار پدیدار آورد.
نهال این مدنیت، در مدت نسبتاً کوتاهی به درختی تنومند بدل شد. بعدها اما به دلایل مختلف، پویایی این تمدن رو به ضعف نهاد و جوامع اسلامی پیشتازی خود را در عرصهٔ توسعه و تمدن واگذار کردند. برخی محققان معتقدند که غایت فعالیت‌های پیامبر اسلام، توسعه‌ای تمام‌عیار در عرصه اندیشه، اقتصاد و سیاست بوده است.

بر مبنای این دیدگاه رویکرد پیامبر اسلام در گذار از جاهلیت، مبتنی بر اصالت فرهنگ بوده و این فرهنگ‌سازی ناظر به آبادانی، عُمران، و توسعهٔ جامعه انسانی بوده است.

موضوع گفتگوی شب یازدهم سوره بازخوانی شیوهٔ رهبری و مدیریت پیامبر اسلام است. در این برنامه مسعود دیانی و حجت الاسلام نجف لک‌زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دربارهٔ موضوع «پیامبر امی، پیامبر استراتژیست» گفت‌وگو خواهند کرد و طی آن شیوهٔ رهبری و مدیریت پیامبر اسلام را بررسی خواهند کرد.

یازدهمین قسمت از «سوره فصل محمد رسول‌الله (ص)»، امشب (شنبه ۲۶ مهرماه) ساعت ۲۳ به‌صورت زنده از شبکهٔ چهار سیما پخش می‌شود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی مرتضی روحانی و سردبیری مسعود دیانی، از ۱۶ مهرماه آغاز شد و امشب آخرین قسمت از آن ساعت ۲۳ از شبکهٔ چهار سیما پخش خواهد شد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید