کد خبر: 326321
۰
۰
نسخه چاپی

۳۸هزار مورد بازرسی از اصناف قم انجام شد

محمود سیجانی روز یکشنبه ‌ بیان کرد: در جریان بازرسی‌های صورت گرفته چهار هزار و ۷۱۲ مورد تخلف به ثبت رسید که برای آن سه هزار و ۱۲۰ پرونده به ارزش یکهزار و ۸۲۷ میلیارد ریال تشکیل شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت و بازرسی درمقابله با تخلفات صنفی گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با همراهی سایر دستگاه‌های متولی در زمینه کنترل بازار استان در تلاش هستند تا عرضه محصولات موردنیاز مردم به شکلی مناسب صورت پذیرد.

وی ادامه داد: همچنین اقشار مختلف مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در بازار استان شکایت خود را از طریق سامانه ۱۲۴ پیگیری و به بازرسان سازمان صمت در نظارت موثر بر وضعیت عرضه محصولات کمک کنند.

سیجانی گفت: بررسی تخلف‌های صنفی در بازار استان نشان می‌دهد،‌ گران‌فروشی بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده و پس از آن عدم درج قیمت، تقلب و کم‌فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه خارج از شبکه، احتکار، عدم صدور صورت‌حساب و قاچاق به‌عنوان تخلفات صورت گرفته به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی ایجادشده در اثر تحریم‌های ظالمانه دشمنان، اکنون نیاز است تا اصناف و مردم با حمایت دستگاه‌های دولتی، برای عبور از مشکل‌ها بهترین تعامل را با یکدیگر داشته باشند.

درمجموع تعداد ۳۶هزار و ۲۵۳ واحد صنفی مجوز دار در استان فعالیت می‌کند که ۲۱هزار و ۶۵۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۵۹۵ مورد آن تولیدی و فنی است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید