کد خبر: 326439
۰
۰
نسخه چاپی

وقف گره‌گشای مشکلات کنونی جامعه است

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام عباس اسکندری ظهر سه شنبه در آئین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و حسینیه آستان امامزاده سید علی (ع) با اشاره به اینکه وقف یکی از مهمترین مسائل برای امروز و فردای کشور است و می‌تواند جریان ساز باشد گفت: وقف موجب کسب رضایت الهی و حل مشکلات جامعه می‌شود و واقفان هم در دنیا و آخرت از فیوضات حرکت خیرخواهانه خود بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر اهتمام و توجه بیشتر نسبت به وقف از سوی عموم افراد جامعه گفت: امروز نیاز به وقف علمی بیش از گذشته احساس می‌شود زیرا نیازمند پژوهشگاه‌ها و پژوهشگرانی هستیم که به مشکلات جامعه می‌پردازند و در تولید علم پیشگام هستند.

وی افزود: امروز شاهد مشکلات عدیده‌ای در حوزه اقتصادی هستیم که بسیاری از آنها به همین مسئله یعنی تولید علم باز می‌گردند و اگر علم و فناوری در کشور توسعه یابد، مشکلات اقتصادی هم کاهش می‌یابند.

اسکندری با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به مشکلات داخلی و خارجی و هم مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، نیازمند آرامش در سطح جامعه هستیم گفت: باید در این فضا، به فکر و تلاش برای برون‌رفت از معضلات بپردازیم و آن فردی که امروز می‌تواند گره‌ای از کار مردم باز کند، به یقین دلسوز نظام اسلامی و مردم است.

وی افزود: مسئولان و مردم باید با دلسوزی برای حل مشکلات یکدیگر گام بردارند چراکه امروز نیاز به جامعه‌ای همراه با همبستگی و هماهنگی داریم و بی توجهی نسبت به حل مشکلات مردم از ویژگی نیروهای مؤمن و انقلابی نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نباید اجازه بدهیم دشمنان از مشکلات داخلی ما خوشحال شوند گفت: وظیفه همه ما، تلاش در راستای امیدواری مردم و ناامید کردن دشمنان باشیم؛ وقف می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد و مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید