کد خبر: 326595
۰
۰
نسخه چاپی

دلخوشی به انتخابات آمریکا اشتباه است/ ضرورت توجه به معیشت و فرهنگ

به گزارش قم پرس آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر جمعه در سخنرانی مجازی آدینه‌ای با اشاره به سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: پرخاشگری دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه به یکدیگر در مناظره‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی آمریکا نشان دهنده ذات دولت مردان آمریکایی و عمیق‌تر شدن تنفر اندیشمندان و مسلمانان جهان از آمریکایی‌هاست.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفتمان سلطه‌جو، استعمارگر، بی‌رحم و خشنی دولت آمریکا را مشکل اصلی این کشور بیان کرد و افزود: در سخنرانی‌ها و مناظرات انتخاباتی این روحیه برتری‌جویی و بی‌توجهی به سایر ملت‌های جهان در مواضع ترامپ بیشتر از جوبایدن ملموس است.

وی افزود: خشونت و برتری‌جویی دولت مردان آمریکایی در طول یک قرن گذشته صد جنگ را به مردم این کشور و مردم سایر کشورها تحمیل کرده است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه مردم در چنین شرایط سخت معیشتی و فرهنگی باید نسبت به رویدادهای بین‌المللی و منطقه‌ای بدرستی تحلیل کنند گفت: سیاستمداران ایران و جهان اسلام هم به جای دلخوش بودن به این انتخابات برای حل مشکلات از ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده کنند.

وی با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه ملت ایران گفت: ایران اسلامی از این مرحله سخت تحریم که مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی است به خوبی عبور خواهد کرد و به آرامش و اقتدار خواهند رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه در وضعیت امروز نیازمند توجه بیشتر به حوزه‌های معیشت و فرهنگ مردم هست گفت: عبور از دوره کنونی نیازمند بازسازی و اصلاح در ساختاری اداری و مدیریتی کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت وحدت و همگرایی در جهان اسلام گفت: تمدن نوین اسلامی با ایجاد جبهه مشترک کشورهای اسلامی و با پرهیز از طرح مسائل تفرقه‌انگیز شکل می‌گیرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید