کد خبر: 326671
۰
۰
نسخه چاپی

سرانه فضای ورزشی در مدارس قم بالاتر از میانگین کشوری است

مجتبی رمضان بیگی روز یکشنبه ، افزود: سرانه فضای ورزشی در مدارس قم نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری بهره‌مند است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۰۰ سالن ورزشی در مدارس قم احداث شده و برای بهبود وضعیت سرانه ورزشی باید فضاهای موجود ۱۵۰ درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: سرانه استاندارد فضای ورزشی یک متر است که رسیدن به این سرانه دشوار است.

رمضان بیگی با اشاره به فعال بودن درس تربیت‌بدنی در سامانه شاد، گفت: با توجه به شیوع کرونا،‌ درس تربیت‌بدنی نیز همچون درس‌های دیگر در شبکه شاد پیگیری می‌شود.

وی افزود: ضبط برنامه‌های متنوع درسی، ایجاد کانون‌های ورزشی و محتواهای متفاوت برای دوره‌های درسی دانش‌آموزان از جمله اقداماتی است که برای پیگیری درس تربیت‌بدنی به‌صورت غیرحضوری انجام شده و تمام فعالیت دانش‌آموزان در منزل به‌صورت مستمر ارزیابی می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و معلمان توسط سرگروه‌های درس تربیت‌بدنی که از دبیران باسابقه هستند، انجام می‌شود.

به گفته معاون آموزش و پرورش قم، امسال حدود ۶ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات بهداشتی و ورزشی مدارس هزینه شده است.

وی بیان کرد: همه مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در سال‌جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد و مسابقات شطرنج دانش‌آموزی به‌صورت آنلاین برگزار شد که تیم‌های قم در قالب چهار تیم در ۲ بخش دختر و پسر شرکت کردند.

در سال تحصیلی جدید تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت ‌درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده ‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک هزار و ۳۰۰ واحد است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید