کد خبر: 326685
۰
۰
نسخه چاپی

فعالیت مبلغان زن مصری برای رویارویی با افکار افراطی

به گزارش قم پرس، وزارت اوقاف مصر در تجربه ای جدید از مبلغان زن مصری که دوره آموزشی را گذرانده اند برای رویارویی با افکار افراطی استفاده می کند. این اقدام در راستای اعتماد به خانم ها در کنار آقایان برای فعالیت تبلیغی است و در حال حاضر نیز تعدادی از این مبلغان زن جهت اشراف بر فعالیت های برخی مساجد بزرگ قاهره و خارج آن به کار گرفته شده اند.به همین مناسبت وزارت اوقاف سلسله نشست های را برای افزایش آگاهی و معلومات خانم های مبلغ برگزار کرده است.

روایه خلیل استاد تاریخ تمدن اسلامی و مبلغ در وزارت اوقاف گفت:سخنرانی های نشست گفتگوی فرهنگی که برگزار می شود سخنرانی های مفیدی است. سخنرانی ها با محوریت موضوع اعتدال دینی و اسلامی انجام شد. تجدید اندیشه دینی به شکلی که به اصل متون دینی خدشه ای وارد نشود کاری بس مهم است که می تواند جلوی نفوذ اندیشه های افراطی را که گروه های تندرو مطرح میکنند بگیرد به همین خاطر وزارت اوقاف نسبت به اینکه مبلغان با دانش عصر از جمله زبان انگلیسی، کامپیوتر، استفاده از شبکه های اجتماعی و ...آشنا باشند و متناسب با زبان روز با مخاطبان وارد گفتگو شوند حساس است و می خواهد مبلغان تبدیل به یک دائره المعارف فرهنگی شوند که بتوانند پاسخ گوی هر سوالی باشند.

وی افزود: قبل از شیوع کرونا خانم های مبلغ در مساجد حضور داشتند و تلاش می کردند افکار و اندیشه ها و اعمالی که بواسطه مفاهیم و برداشت های اشتباه از اسلام در بین خانم ها رواج یافته را اصلاح نمایند.

در همین راستا وفاء عبدالسلام از دیگر مبلغان وزارت اوقاف گفت: این سلسله نشست ها و سخنرانی ها در تغیر فکر و اندیشه مبلغان مفید بود زیرا مفاهیم و برداشت های غلط از متون را تصحیح نمود و مبلغان یاد گرفتند چگونه با گروه های مختلف خانم ها تعامل داشته باشند تا بتوانند مفاهیم غلطی را که در اذهان آنها شکل گرفته اصلاح نمایند.

وی موضوع ختنه دختران، ازدواج آنها در سنین پایین و تنظیم خانواده را از مهمترین موضوعات اجتماعی و دینی مرتبط با خانم های مصری بر شمرد که باید در باره آنها آگاهی بخشی لازم انجام گیرد.

وی در پایان افزود: وزارت اوقاف از طریق شورای ملی زنان با ارباب کلیسا نیز هماهنگی نموده تا همکاری هایی بین راهبه ها و مبلغان خانم اوقاف، در بخش اخلاقیات مشترک دو دین اسلام و مسیحیت انجام شود طبیعی است که این همکاری در حوزه اخلاقیات مشترک به تحکیم وحدت ملی داخل جامعه مصری کمک خواهد کرد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید