طرح آمران سلامت در البرز برای مقابله با کرونا اجرا می‌شود

محمدباقر خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ویروس کرونا در ۹ ماه گذشته در سراسر جهان همه‌گیر شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکنون علم پزشکی نتوانسته واکسن و داروی قطعی برای این ویروس پیدا کند، برای مقابله با این بیماری، ارائه آموزش‌های همگانی و پیشگیری از ابتلای به این بیماری ضروری است.

وی با اشاره به دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر فرزانه انقلاب با رئیس‌جمهوری و مسئولان بهداشتی و درمانی، تصریح کرد: در این دیدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر تعامل دستگاه‌های متولی، شیوه‌های پیشگیری، بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و حضور نیروهای داوطلب، مخلص و مؤمن برای کنترل این ویروس تأکید کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر البرز بیان کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری طرحی با عنوان آمران سلامت برای توسعه آموزش‌های همگانی، ترویج فرهنگ پیشگیری از بیماری و حمایت‌های بهداشتی درمانی از افراد آسیب‌پذیر جامعه در مواجه به ویروس کرونا در جمعیت هلال‌احمر پایه‌گذاری شد.

وی اظهار کرد: اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ورودی مترو و ترمینال‌های مسافرتی و غیره روزانه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلای به این ویروس را به همشهریان ارائه می‌دهند.

استقرار ۱۰۰ پایگاه آمران سلامت در سراسر البرز

خلفی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این طرح با تجهیزات حفاظتی بهداشتی هم‌وطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ پایگاه در سراسر استان البرز فعال می‌شود، یادآور شد: داوطلبان آموزش‌دیده این جمعیت در ۵۰ ایستگاه در شهرستان کرج و شهرستان‌های فردیس، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد و طالقان هر کدام با ۱۰ ایستگاه طرح آمران سلامت را اجرا کرده و به هم‌وطنان خدمات بشردوستانه ارائه می‌دهند.

گفتنی است؛ طرح آمران سلامت ویژه مقابله با همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ از پنجم آبان ماه جاری در سراسر کشور اجرا می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید