کد خبر: 326795
۰
۰
نسخه چاپی

کلینیک مشاوره ای شکوهیه قم ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت دارد

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قم با اشاره به فعالیت کلینیک مشاوره عارضه یابی مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در شهرک شکوهیه تصریح کرد: این کلینیک در راستای به روزرسانی شرکت ها و ارائه مشاوره های لازم در راستای توسعه خط تولید و بازاریابی با توجه به فناوری های جدید نقش فعال دارد.

استاندار قم همچنین مراحل واگذاری زمین به بنکداران را مورد توجه قرار داد و گفت: باید بر اساس مصوبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیگیری های لازم برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قم انجام شود.

وی با اشاره به ضرورت جذب بخش خصوصی فعال از سایر استان ها علاوه بر سرمایه گذاران بومی خاطرنشان کرد: مدیریت استان از چنین اقدامی حمایت می کند و بخش خصوصی را بازوی مشورتی و حمایتی در راستای نیل به این هدف می داند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود پیشگام بودن قم در آغاز به کار مرکز سرمایه گذاری و تولید را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر حضور مستمر و موثر نمایندگان بخش دولتی در این مرکز گفت: باید هماهنگی دستگاه ها منجر به کاهش بروکراسی اداری شود.

وی با بیان اینکه در جهان کنونی سازمان ها و صنایع باید یادگیرنده باشند و از سایر واحدهای فعال الگوگیری کنند، خاطرنشان کرد: کارآفرینان در این مرکز می توانند تحقق این مهم را با تعامل و مشارکت با یکدیگر میسر سازند.

بر اساس آمار حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ همچنین قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است ‌که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه اشتغال دارند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید