کد خبر: 326837
۰
۰
نسخه چاپی

۵۷۰۰ دانش‌آموز قمی در مدارس شاهد تحصیل می‌کنند

قادر حجتی روز چهارشنبه ، افزود: ۱۸ مدرسه شاهد در استان قم فعال است که ۶ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۶ مدرسه در مقطع متوسطه اول و ۶ مدرسه در مقطع متوسطه دوم فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: نیمی از این مدارس دخترانه و نیمی پسرانه است و این دانش آموزان در ۱۹۹ کلاس درس تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: از میان پنج هزار و ۶۹۲ دانش آموز مدارس شاهد قم، ۹۹ نفر فرزند شهید، ۱۶۲ نفر فرزند آزاده، ۶۷ نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد به بالا، ۱۵۳ نفر فرزند جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۶۵۱ نفر فرزند جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۷۶۷ نفر فرزند جانباز تا ۲۴ درصد می باشند.

به گفته حجتی، ۸۱۶ نفر نوه شهید، ۳۸۱ نفر خواهرزاده و برادرزاده شهید، ۵۹۷ نفر فرزند رزمنده، ۱۰۲ نفر حافظ قرآن، یک هزار و ۱۲۰ نفر فرزند کارمند بنیاد شهید و آموزش و پرورش و ۷۷۷ نفر نیز سایر اقشار را شامل می شود.

وی بیان کرد: فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد و فرزندان آزادگان به صورت رایگان در مدارس شاهد تحصیل می کنند و فرزندان جانبازان کمتر از ۵۰ درصد و فرهنگیان نیز با تخفیف ۴۰ درصدی شهریه پرداخت می کنند.

وی افزود: شهریه سایر دانش آموزان نیز در مقطع ابتدایی هفت میلیون و ۳۰۰ هزار، مقطع متوسطه اول هشت میلیون و ۵۰۰ هزار و مقطع متوسطه دوم نیز ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

رییس اداره شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان مدارس شاهد نیز همانند سایر دانش آموزان از فضای سامانه شاد استفاده می کنند و علاوه بر آن، در نرم افزارهای دیگری نیز برای پیشرفت تحصیلی دانش آموزان فعالیت های آموزشی صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر شیوه غیرحضوری بودن تحصیل در سال جاری ادامه داشته باشد، شهریه تمام دانش آموزان به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

وی بیان کرد: علاوه بر ساعات آموزش معمولی در مدارس، در مقطع ابتدایی ۲ ساعت و در مقطع متوسطه اول و دوم نیز چهار ساعت در هفته کلاس های مکمل برای بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان برگزار می شود.

حجتی افزود: انتخاب کادر آموزشی مدارس شاهد با دقت بالایی صورت می گیرد و سعی می شود از میان فرهنگیان ممتاز انجام شود.

به گفته وی، مدارس شاهد حامی علمی جامعه ایثارگری است و سعی می شود با بهترین برنامه های آموزشی، فرهنگی و تربیتی در اعتلای ارزش های دینی و ملی دانش آموزان، نقش آفرین باشیم.

در سال تحصیلی جاری، تعداد دانش آموزان استان قم با افزایش هشت درصدی نسبت به سال تحصیلی گذشته به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف تحصیلی رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس در این استان آماده حضور دانش آموزان است و تعداد کدهای فضاهای آموزش و پرورش نیز یک هزار و ۳۰۰ واحد می باشد.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید